Honda geeft Gajser een meerjarig contract
HRC gaat een belangrijke investering doen in de MX2 FIM Wereldkampioenschap motocross door de 18-jarige Tim Gajser een contractverlenging te geven van een vijftal jaar en dus zal de Sloveen in het rood rijden tot met het seizoen 2020. Deze deal word dan ook meteen de langste die de Japanners al wisten af te sluiten.
Deze overeenkomst werd bevestigd in Lommel tijdens de Grand Prix van België en dit is meteen ook een sterk teken dat Honda naar meer succes wilt gaan in de MX2. Sinds ze in 2004 als fabrieksteam terug keerde om zo de titel na een vijftiental jaren terug proberen na te jagen.
Gajser zit momenteel in het Italiaanse Gariboldi Team dat onder de vleugels van HRC valt voor de MX2 klasse en blijft dus de komende vijf jaar ook in aanmerking te komen voor de CRF250RW in hun huidige omgang. Maar in de deal is er ook een optie voor #243 om in de States te gaan rijden (waar hij een ambitie heeft voor Supercross te gaan rijden), maar ook is er doorstroming mogelijk naar het HRC Factory MXGP team waar momenteel Gautier Paulin en Evgeny Bobryshev deel uitmaken.
Origineel: Adam Wheeler – ontrackoffroad.com – Nederlandse Versie: @Kris…
Foto: Honda (Bavo Swijgers)
Ook te lezen
Roan van de Moosdijk en HRC Honda verbreken contract
Na zijn breuk met Fantic Factory Racing, eerder dit jaar, heeft de Nederlander nu ook in samenspraak met het team zijn contract met HRC Honda verbroken. Roan van de Moosdijk …Diverse breuken voor Ken Roczen
Ken Roczen kwam afgelopen weekend ten val in Nashville en moest opgeven. Bij nader onderzoek blijkt dat hij een breuk in het kniegewricht van het scheenbeen, een voetbreuk en een …Save The MX-Tracks – In Depth Interview
Maak kennis met de gezichten achter ‘Save the MX-Tracks’ – met hun acties strijden zij voor het behoud van onze geliefde motocross circuits. In dit exclusieve interview delen ze hun inspirerende …Techniek: De invloed van de massa van je crossmotor op het rijden
Met een crossmotor rijden betekent dat je heel wat impact mag verwachten van de massa van je motor en dit bij het accelereren, remmen, overhellen in een bocht en het …
Uw reacties