Net zoals het WK Superbike kent het WK Supermoto een zogenaamd ‘control-tire systeem‘ waarbij elke deelnemer verplicht is met hetzelfde merk banden te rijden. Sinds 2006 werd in de supermoto met Dunlop gewerkt, maar de Engelse fabrikant wordt volgend seizoen vervangen door Goldentyre.
Goldentyre maakte de laatste jaren al naam in motorcross waar ze verschillende teams en de GP-cyclus sponsoren. Als het van Goldentyre afhangt zal hun supermotoband niet aleen bijdragen leveren aan een evenwichtige competitie maar ook aan het spektakel. Marco Cavallini, Goldentyre’s grote baas: “De samenstelling van onze band werd gekozen om het driften te bevorderen. Op die manier willen we ook ons steentje bijdragen aan de show! Daarnaast zal Goldentyre helpen om de kosten te controleren want de banden zullen goedkoper zijn en langer meegaan.”
Het komende seizoen zal Bertram Thorius gaan uitkomen voor De Baets MX Team-Yamaha. De Deen…
In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…