Net zoals het WK Superbike kent het WK Supermoto een zogenaamd ‘control-tire systeem‘ waarbij elke deelnemer verplicht is met hetzelfde merk banden te rijden. Sinds 2006 werd in de supermoto met Dunlop gewerkt, maar de Engelse fabrikant wordt volgend seizoen vervangen door Goldentyre.
Goldentyre maakte de laatste jaren al naam in motorcross waar ze verschillende teams en de GP-cyclus sponsoren. Als het van Goldentyre afhangt zal hun supermotoband niet aleen bijdragen leveren aan een evenwichtige competitie maar ook aan het spektakel. Marco Cavallini, Goldentyre’s grote baas: “De samenstelling van onze band werd gekozen om het driften te bevorderen. Op die manier willen we ook ons steentje bijdragen aan de show! Daarnaast zal Goldentyre helpen om de kosten te controleren want de banden zullen goedkoper zijn en langer meegaan.”
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…