Categories: MXGP & EMXSlideshow

De winnaars van vandaag aan het het woord

Zoals steeds vond ook op zaterdagavond een persconferentie plaats. Tijd dus om de reacties van Jeffrey Herlings en David Philippaerts te horen. En noblesse oblige, superster Cairoli die tweede werd in de MX1 kwalificatie mocht ook zijn zegje komen doen.

Jeffrey Herlings (Red Bull-KTM): “Ik ben super tevreden, Mantova is een hele leuke baan en het betekent veel voor mij om hier de pole te pakken. Of dat betekent dat ik morgen mijn eerste podium mag vieren? Nou, ik wil mezelf zeker geen druk opleggen. Gewoon 2 goede starts maken, holeshots alles het even kan en dan zien we wel. In Bulgarije reed ik in de kwalificaties ook aan de kop, maar dit was toch heel anders. In Sevlievo was het mijn eerste GP en het was allemaal heel hectisch, dan word je vanzelf wat nerveus. En ik had nooit gedacht dat ik meteen aan de leiding zou komen.  Op zondag ging het dan wel goed. Hier wist ik al veel beter waar ik aan toe was. Vooral ook waar ik sta tegenover de andere piloten.”

Na Herlings mocht Gautier Paulin nog even uitleggen waarom hij wijselijk had besloten toch maar niet van start te gaan. De Fransman, die vlak voor de eerste Grote Prijs zijn kuitbeen brak, wil er weer bij zijn wanneer hij helemaal hersteld is en weer kan meestrijden voor GP-zeges.

David Philippaerts (Monster Energy-Yamaha Motocross): “Het ging heel goed, natuurlijk is het fijn om voor eigen publiek de wereldkampioen te kunnen verslaan. De Lovemytime award pakken is meegenomen, al is het ook ‘maar’ een kwalificatierace natuurlijk. Morgen belooft het een heel andere wedstrijd te worden. Bovendien zal het ook zwaar komen te liggen door die race van het EK 125 en de veteranen voor ons. Ik weet niet dat Mantova me beter ligt dan Sevlievo, want daar kwam het ook zwaar te liggen, maar ik ben fit en de motor gaat uitstekend.”

Cairoli feliciteert Philippaerts met zijn overwinning.

Tony Cairoli (Red Bull-De Carli-KTM): “In het begin probeerde ik te pushen om Nagl en Philippaerts voorbij te gaan, daarbij maakte ik wel een fout waarbij ik bijna crashte. Dan heb ik mijn tempo maar afgestemd op David (Philippaerts). Samen zijn we Max (Nagl) voorbijgegaan en ik ben de hele wedstrijd in zijn wiel gebleven. Ik heb geprobeerd om zuinig te rijden en niet te veel energie te verspillen, want morgen wordt heel vermoeiend voor iedereen. Je moet hier ook op je hoede zijn want met de jumps en de vele sporen kan het er verraderlijk bij liggen. Maar ik denk wel dat het morgen voor het publiek spannender zal worden omdat de baan dan meer geschikt is om in te halen, nu moest je vooral rekenen op een sterke actie in de bochten.”

Credit foto: CDS

Steven

Recent Posts

De BMW F 450 GS concept-motor op de EICMA 2024

BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…

6 uur ago

VIDEO: de nieuwe enduro’s op de EICMA 2024

De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…

14 uur ago

FOTO: Beta op drift met Casey Stoner!

Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…

15 uur ago

VIDEO: Watch-party met Kay De Wolf

Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…

1 dag ago

David Cracco met Dreams Racing in het EMX125

Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…

1 dag ago

Coenen bros in Fly Racing voor 2025

Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…

1 dag ago