Het is duidelijk dat Jeremy Van Horebeek de voorbije winter goed werk heeft geleverd. De tweevoudige Belgische MX2 kampioen onderging een heuse gedaantewisseling tegenover vorig jaar. Van Horebeek is op dit moment de beste Belg in het WK MX2 met een zevende plaats, maar toch zit hij nog niet in topvorm…
Kleurenblind zijn, maakt in de MX2 voorlopig weinig verschil. Met het oranje van Musquin en Herlings en het geel van Roczen ben je al uitgepraat! Hoewel, nu en dan is er ook wel een vleugje groen te bespeuren. Monster Energy-Pro Circuit-CLS Kawasaki scoorde al twee podiums met Steven Frossard en als The Jerre zijn stijgende lijn, twee reeksen vierde in Mantova en Valkenswaard, kan doortrekken zou hij in Agueda wel eens kunnen verrassen!
Hoe verliep de MX Pro Series in Beervelde?
Van Horebeek: “Het ging goed, ik heb me prima geamuseerd. Al vond ik dat het circuit levensgevaarlijk was! In de tweede reeks heb ik eindelijk nog eens echt kunnen doen waar ik goesting in had. Het ging heel goed, de motor liep perfect en ik was super tevreden omdat het fysiek toch zwaar was. Met mijn comeback van de laatste plaats naar de zevende plaats liet ik wel zien dat ik klaar ben voor Portugal en de komende GP’s.”
Wat vindt je van het nieuwe wedstrijdformaat in de MX Pro Series?
Van Horebeek: “Ik vind het zeker een vooruitgang tegenover de drie korte reeksen vroeger. Het is ook nog een beetje wennen natuurlijk. De dag lijkt wel verdeeld in korte stukjes. De training is kort, dan komt die kwalificatiereeks en is er weinig pauze tot de eerste reeks, maar kom het is zeker niet slecht.”
Het seizoen verloopt in een stijgende lijn, voel je dat ook fysiek?
Van Horebeek: “Jazeker, het was de bedoeling om nog sterker te worden naarmate het seizoen vordert en dat blijkt ook. Na afloop zaterdag in Beervelde voelde ik me zelfs niet moe. Alsof ik niet had gereden!”
De CLS-Pro Circuit-Kawasaki was in Valence enkele maanden geleden nog één van -zoniet de allerluidste motor van het pak- nu beantwoorden jullie gelukkig wel aan de geluidsnormen. Ging daarbij veel vermogen verloren?
Van Horebeek: “Absoluut, dat verschil voel je enorm. Met dié motor had je nog iets anders gezien! Maar goed, de decibelregels zijn hetzelfde voor iedereen. Daar gaat het dus niet om.”
Voorlopig zijn er wel twee categorieën in de MX2, er is de kopgroep met Roczen-Musquin-Herlings en dan een handvol sterke rijders. Daar hoor je duidelijk bij, maar om vooraan mee te strijden is er meer nodig?
Van Horebeek: “Daar ben ik het niet mee eens. Je zal me moeten geloven, maar die jongens rijden niet sneller dan ik. Ik moet er alleen in de start bij zitten. Hopelijk lukt dat vanaf dit weekend!”
Succes!
Credit foto: CDS
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…