Nestaan-JM Racing-KTM rijder Dennis Verbruggen trok de stijgende lijn van vorig seizoen door. De voormalige Europese kampioen heeft de snelheid voor een top 10-eindklassering en liet zich ondermeer in de GP’s van Frankrijk en de VS opmerken. Door een blessure aan de lever moest hij wel de GP’s van Duitsland, Letland en Zweden missen. Crusty maakte dit weekend zijn comeback in Tongeren. Tussen de reeksen door troffen we Dennis languit aan op zijn privé-strand.
Hoe gaat het er mee?
Dennis Verbruggen: “Goed, ik ben een beetje bekomen en vandaag was de eerste keer terug op de motor. Ik had nog niet getraind voordien, maar ik had gewoon zin om terug te rijden. Als je niet te veel risico’s pakt en je houdt het deftig maakt het niet of je opnieuw begint op training of in een wedstrijd. De voorbije week wilde ik normaal al wel met de motor gaan rijden maar door privé-omstandigheden is het daar niet van gekomen.”
Je lever is nu helemaal hersteld?
Denis Verbruggen: “Ja, maar uit onderzoek achteraf is gebleken dat mijn probleem niet werd veroorzaakt door die crash maar door klierkoorts. Het geluk is dat het acute achter de rug is en dat de klierkoorts nu aan het afbouwen is. Alles gaat terug positief en nu ga ik er weer tegenaan voor Lommel.”
Ben je tevreden over jouw seizoen tot nu toe?
Dennis Verbruggen: “Pfft, ja ik was constant denk ik wel. En er zat ook een stijgende lijn in ondanks mijn klierkoorts dus. Ik had al wel een vermoeden dat er iets niet klopte want ik zat de laatste rondes steendood. Daar had ik het ook al over gehad met mijn trainer Jan (Van Brabant) want dat zou gezien mijn training eigenlijk niet mogen. Op een gegeven moment werd het dan duidelijk dat ik klierkoorts had. Achteraf gezien vallen die resultaten dan heel goed mee. Al heb ik ook geluk gehad. Als je blijft trainen en trainen met klierkoorts werk je jezelf helemaal in nesten en duurt het herstel nog veel langer. Ik ben blij dat nu alles achter de rug is. Misschien wordt het moeilijk om fysiek alles in te halen op korte tijd, maar het kàn wel.”
Tegenover vorig jaar val je wel op in de starts? Om nog maar te zwijgen over Spanje?!
Dennis Verbruggen: “Op zich was ik dit jaar dikwijls goed weg, maar Bellpuig was een flater van jewelste! Ik lag twee, drie motoren voor bij het insturen van de bocht. Ik mispakte mij gewoon compleet. Maar ik ben heel blij met de motor dit jaar. De KTM is heel sterk, ook in de start. Op dat vlak kan ik me echt niets beters wensen.”
Heb je het gevoel dat je jezelf nu extra moet bewijzen omdat het jouw laatste jaar in MX2 is?
Dennis Verbruggen: “Bah, ik heb vooral voor mezelf nog een aantal doelstellingen die ik wil bereiken. Zoals opnieuw op het podium staan, nog zover mogelijk geraken in de eindstand. Het zal niet gemakkelijk zijn, maar ik hoef me voor niemand te bewijzen. Ik moet alleen mezelf tevreden stemmen. En dat is het belangrijkste.”
Zijn er al contacten in verband met een plaatsje in de MX1 volgend jaar?
Dennis Verbruggen: “Nee nog niet. Ik denk ook wel dat het heel moeilijk wordt om een team te vinden. Zeker met die verre reizen en zo, om dan alles financieel rond te krijgen wordt nog moeilijker. Iedereen zit op dit moment ik hetzelfde schuitje. Eerst worden de toppiloten vastgelegd en dan komt er pas schot in de zaak. Met de crisis gaat het ieder jaar, langer en langer duren vooraleer er beslissingen worden genomen. Op zich is dat normaal en geen reden om wakker te liggen. Dat is nog ver weg.”
Credit foto’s: CDS
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…