Aan mijn fans en supporters:
“Ik heb de voorbije maand heel veel tijd bij mijn dokter doorgebracht om tests te doen en vooral om te proberen te achterhalen wat er aan de hand is. Elke weekend trek ik met veel enthousiasme naar de wedstrijd om op mijn Monster Energy Kawasaki winnen. Ik ben klaar om mijn outdoor titel te verdedigen en ik weet verdomd goed dat er hard moet gewerkt worden zowel op als naast de motor. Het team en de motor zijn er klaar voor op wedstrijddag en dan komt: ik kan zelf niet brengen wat ik gewoon ben. Waar is mijn fighting spirit gebleven?
Bijna het hele outdoor seizoen liep ik er gefrustreerd bij. Ik vroeg me af wat er fout liep, waarom ik niet kon racen volgens mijn volledige potentieel. Het is lastig om te weten dat je beter kan dan wat je rijden en resultaten laten uitschijnen. Meer zelfs; het is beschamend om met de nummer één te racen en niet vooraan te kunnen vechten! Ik ga hier zeker niet licht over en ik wist dat ik dit grondig moest uitzoeken.
Veel mensen dachten dat dit te wijten was aan mijn nieuwe rol als papa, maar dat is het niet. Integendeel; door Tate wil ik nog harder racen. Ik wil dat mijn zoon trots op mij is en ik wil hem leren dat door hard te werken dromen kan waar maken. Ook het overlijden van mijn vriend Andrew McFarlane had een reden kunnen zijn waarom ik niet op mijn volledige potentieel reed. Dat ik het veilig zou houden. Maar dat is het ook niet. Eigenlijk heb ik altijd al met een veiligheidsmarge gereden en ik weet dat Andrew me daarboven motiveert om holeshots te pakken en races te winnen. Net zoals hij altijd deed. Door deze twee redenen wil ik er alleen maar harder tegenaan gaan en alles geven wat ik heb. Zodat ik door hard te werken een voorbeeld ben voor mijn zoon. Ik wil mijn leven ten volle leven en tonen dat ik dankbaar ben dat ik kan doen wat ik graag doe en dat is met de motor rijden! Ik ben nog niet klaar voor mijn pensioen. Zowel indoor als outdoor wil ik nog titels halen!
Nu ik dit allemaal heb uitgelegd, wil ik het hebben over de resultaten die van de dokter kreeg. Ik heb het Epstein Barr-virus. Ik weet dat sommige andere piloten het hebben gehad en ik had nooit gedacht dat ik in dezelfde positie zou komen. Het verklaarde mijn vermoeidheidsproblemen tijdens de races. Ik wist dat het niets had te maken met mijn conditie, toch had ik moeite om de manches uit te rijden. Eigenlijk was het zelfs op een punt gekomen dat het gevaarlijk was om nog door te gaan. Mijn arts, het team en ikzelf hebben daarom besloten dat ik het nodig is om de motor een tijdje aan de kant te laten om dit probleem op te lossen. Ik ben heel teleurgesteld dat ik voor de tweede keer dit jaar aan de kant sta. Dit jaar is persoonlijk mijn slechtste ooit. Ik heb vaak de bijnaam “Mr Consistent ‘gekregen maar daar was dit jaar geen sprake van.
Ik wil mijn excuses aanbieden aan mijn fans omdat ik niet in staat ben om te racen. En ik wil van deze gelegenheid gebruik om iedereen te bedanken die “de 22” dit jaar is blijven steunen. Van de zwaarste teleurstellingen komt de kiem voor de grootste successen. Ik zal hard werken om deze ziekte te verslaan, zodat ik zo snel mogelijk weer kan rijden en races winnen.
-Chad
Credit foto: www.supercross.com
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…