De enduroliefhebbers hebben uiteindelijk niet heel lang moeten wachten op een gehomologeerde versie van de KTM SX-F 350. KTM’s mid-size model is nu al een verkoopshit op de motorcrossmarkt en de verwachting is dan ook dat de enduroversie deze lijn kan doortrekken. Als we KTM zelf mogen geloven, wordt de 350 EXC-F fabrieksmotor de meest gesofisticeerde en beste viertakt competitie-enduro ooit! Deze motor is dan ook een voorloper van wat de Oostenrijkers willen brengen in de volgende generatie E2 motoren…
Zeker in de enduro, waar het zo mogelijk nog belangrijker is om energie te sparen, klinkt de ‘350 formule’ als een ijzersterk recept. De power van een 450 gekoppeld aan het gebruiksgemak van een 250. Dankzij het geavanceerde ontwerp met elektronische injectie en motormanagement levert de 350 EXC-F fabrieks motorfiets bijna evenveel kracht als een 450cc. Toch is de motor even compact als een 250 en combineert hij een laag gewicht met het dynamische rijgedrag van een kleinere motor. Ook de plastic en het frame zijn helemaal nieuw.
Met de 350 EXC-F zet KTM haar traditie van ontwikkeling in competitie verder. Pas nadat de KTM fabrieksrijders de nieuwe motor onder de zwaarste omstandigheden hebben getest, is hij klaar om in serie te worden geproduceerd.
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…