Dennis Dierckx is dit seizoen een ietwat verrassende naam op de deelnemerslijst van de Radson MX2 Trophy. De Antwerpenaar die nu alweer een tijdje in Oost-Vlaanderen woont werd in 2006 Belgisch kampioen MX2 en klopte zo jongens als Dennis Verbruggen en Joël Roelants. Een prestatie die hij in de twee seizoenen daarna niet meer kon evenaren. Na twee seizoenen in het BK MX1 opteerde de oud-kampioen opnieuw voor de lichte klasse. Tijd dus voor een interviewtje met Double D.
MXM: Dennis, je laatste wedstrijd op een MX2 motor moet van 2008 dateren. Waarom verkies je dit jaar de Radson Trophy boven de Lotto Trophy?
Je hoort vaak zeggen dat een Honda CRF250 nauwelijks competitief is in de MX2. Volgens mij geheel onterecht, maar het is wel een overtuiging die leeft bij de mensen. Samen met LS Honda Racing teambaas Steven Lettani heb ik dan afgelopen winter het plan opgevat om terug te keren naar de MX2 klasse. Maar dan alleen in het BK, bij de Inters van de VMCF blijf ik sowieso op een MX1 motor rijden.
De “stap terug” van MX1 naar MX2 valt vaak niet mee. Heb je je voldoende voorbereid op je terugkeer naar de Radson Trophy?
Ik rijd sinds een jaar terug regelmatig met een MX2 motor, maar dan alleen op training. Tot hiertoe heb ik nog geen wedstrijd gereden op een MX2. Maar ik heb mijn 250F voor het BK dan ook nog maar sinds dinsdag. De bedoeling is te bewijzen dat je met een licht geprepareerde Honda CRF250 toch op het podium kan staan in het BK. Dat hoeft nog niet persé zondag in Mons te zijn. Al is het wel een circuit dat me ligt. Ik won er in 2005 overigens een reeks in het BK MX2.
MXM: Wat denk je van de tegenstand in de Radson Trophy, wie maakt er volgens jou een kans op de titel?
De eerste naam die bij me opkomt is toch die van Kevin Fors, de wedstrijden die ik daarvan gezien heb maakte hij alvast een goede indruk. Maar ik denk dat je ook iemand als Vincent Collet niet zal mogen onderschatten. Hij heeft de ervaring en zit nu op een KTM, dus hij zou wel eens een straffe tegenstander kunnen worden.
MXM: Tot slot, je maakte twee weken geleden met de VMCF wedstrijd in Grobbendonk jouw debuut als organisator. Een ervaring die voor herhaling vatbaar is?
Zeker, we hebben zo’n 400 rijders startgelegenheid kunnen geven en bovendien stonden er heel wat toeschouwers langs het circuit. Ook de zaterdagavond was een succes met de door de jongens van Time4MX samengestelde motorcrosskwis in de feesttent. Een aantal mensen hebben me meteen gezegd dat ze daar volgend jaar voor terugkomen. Het enige minpunt is dat we op het terrein naast betoncentrale Kerkstoel met een krappe parking zitten. Daar gaan we ons naar volgend jaar toe over beraden. Het is de bedoeling om nu rustig door te groeien om dan binnen een paar jaar misschien een Internationale wedstrijd te organiseren.
Foto Credits: Pixelpony, CDS
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…