Feesjeuh: De fanclub van Kevin Fors rukte in Beervelde met de grote middelen uit. De Luikenaar met Oost-Vlaamse roots heeft immers een stevige verankering in het Gentse. Met een mobiele tapinstallatie en een barbecue konden de “Oranjehemden” de nodige energie opdoen om hun idool voorwaarts te schreeuwen. Onnodig te zeggen dat de hele bende collectief uit de bol ging toen hun held als winnaar het podium betrad!
Revelatie: De revelatie van deze ronde van de Radson Trophy was zonder twijfel Wietse Brackman. De Braco-rijder lijkt de aanpassing aan de MX2 motor nu onder de knie te hebben en liet dan ook van zich spreken. Tussen de manches door kreeg de Aalstenaar overigens tips van Jeremy Van Horebeek.
Comeback: Tom De Belder lichtte in Beervelde zijn keuze voor de KTM SX-F 250 toe. “Oorspronkelijk zou ik MX1 gaan rijden op een SX-F 350, maar die machine bleek gewoon te sterk voor mij. Mijn schouder is nog steeds niet 100% en dat betekent dat ik er niet zoveel kracht in heb. De keuze voor MX2 drong zich dan ook op. Voorlopig rijd ik met de machine van KTM-dealer Racing Center, maar ik heb zelf ook een SX-F 250 besteld” aldus de Heistenaar.
Pechvogel: Als er een pechprijs bestond in de Radson Trophy, was die in Beervelde zeker naar thuisrijder Niels Meganck gegaan. Al na een ronde in de eerste manche kwam Meganck op een sukkeldrafje voorbij. Technische problemen zorgden er ook in de 2e manche voor dat Meganck de finishvlag niet zag.
Koelbloedig: Er wordt wel eens gesakkerd op de vlaggenmannen. Maar in Beervelde merkten we alvast een dame op die haar mannetje staat. Na de crash van Kevin Schellens aarzelde deze mevrouw niet om rechts van de baan te gaan staan om zo de aanstormende meute naar links te dirigeren. Dat sommige rijders nog steeds een gele vlag als aanmoediging tot sneller rijden zien, vinden we een stuk minder.
Motorsport Future: Jens Getteman en Damon Graulus, de speerpunten van Topsport Vlaanderen in de Radson Trophy vonden in Beervelde onderdak onder de fraaie luifel van het Motor Adventure Team van Luc Laureys. Achter de motorfietsen van beide heren hing telkens een backdrop met hun beeltenis. Al was Graulus nu niet meteen enthousiast over zijn portretfoto.
Moe: Ondanks z’n vijfde plaats in de eerste manche, kwam nadien de klad er al vlug in bij Dennis Dierckx. De Antwerpenaar voelde zich achteraf vermoeid. “Misschien is er ook bij iets mis met mijn bloed, zoals bij sommige WK-toppers” aldus Dierckx. “Maar nu ga ik eerst een frietje eten” besloot hij niet zonder een kwinkslag.
Tevreden: Bij het verlaten van het terrein liepen we MC Mikkola-praeses Heikki Declercq tegen het lijf. Declerq was in zijn nopjes met het feit dat Mark Boot nog steeds de stand in de Radson Trophy aanvoert:”We genieten er alvast zolang het duurt van, al ben ik er van overtuigd dat Mark een reële kans maakt op de titel. De toekomst zal het uitmaken.”
Foto Credits: CDS Images
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…