De FIM en de AMA gaan inzake motorcross hun technische reglementen meer op mekaar afstemmen. Op die manier willen beide partijen bewerkstelligen dat piloten uit het ene kampioenschap makkelijker aan de start zullen staan aan de andere kant van de Atlantische oceaan. De FIM zal op gebied van brandstof en minimum gewicht zijn technische reglementering gelijkstellen aan die van de AMA. De AMA gaat van haar kant naar de FIM-geluidsnormen streven. Achter de schermen werd er de voorbije weken al duchtig onderhandeld tussen AMA en MX Sports enerzijds en Youthstream en de FIM anderzijds. De vete tussen MX Sports-baas Davey Coombs en Youthstream-President Giuseppe Luongo, lijkt nu helemaal bijgelegd. Eric Peronnard, de Fransman die eind jaren ’90 de US Open of Supercross uit de grond stampte in Las Vegas, fungeerde daarbij als go-between. Het is de bedoeling dat in de toekomst de sportieve confrontaties tussen rijders uit de GP’s en de AMA Series, niet beperkt worden tot de Motocross of Nations.
Foto Credit: Suzuki Racing/Ray Archer
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…