De FIM en de AMA gaan inzake motorcross hun technische reglementen meer op mekaar afstemmen. Op die manier willen beide partijen bewerkstelligen dat piloten uit het ene kampioenschap makkelijker aan de start zullen staan aan de andere kant van de Atlantische oceaan. De FIM zal op gebied van brandstof en minimum gewicht zijn technische reglementering gelijkstellen aan die van de AMA. De AMA gaat van haar kant naar de FIM-geluidsnormen streven. Achter de schermen werd er de voorbije weken al duchtig onderhandeld tussen AMA en MX Sports enerzijds en Youthstream en de FIM anderzijds. De vete tussen MX Sports-baas Davey Coombs en Youthstream-President Giuseppe Luongo, lijkt nu helemaal bijgelegd. Eric Peronnard, de Fransman die eind jaren ’90 de US Open of Supercross uit de grond stampte in Las Vegas, fungeerde daarbij als go-between. Het is de bedoeling dat in de toekomst de sportieve confrontaties tussen rijders uit de GP’s en de AMA Series, niet beperkt worden tot de Motocross of Nations.
Foto Credit: Suzuki Racing/Ray Archer
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…