De CLS Monster Energy Pro Circuit Kawasaki-boys zijn doorgaans niet op hun mondje gevallen. Ook na afloop van de Zweedse GP hadden de lads weer voldoende gesprekstof.
Max Anstie, vierde in de Zweedse GP (4-5)
“Ik voelde me in beide manches sterk en met twee top vijf klasseringen zat ik ook dicht bij het podium. Op zaterdag worstelde ik wat met het circuit, maar zondag zou compleet anders zijn en was ik een hele dag door sterker. Eigenlijk had ik niet verwacht dat ik zo sterk zou zijn, maar ’s ochtends voelde ik me al goed. In de eerste manche verraste ik mezelf en finishte ik maar vier seconden na Herlings! Daarna reed ik opnieuw een goede race in de tweede manche om vijfde te worden. Meteen mijn beste resultaat sinds de Amerikaanse GP. Het circuit was glad en inhalen was moeilijk, maar dat geldt natuurlijk voor iedereen. In beide manches pakte ik telkens een goede start.”
Tommy Searle , elfde in de Zweedse GP (DNF-4)
“Het is ongelofelijk dom om in de eerste bocht gravel neer te leggen. Ik begrijp totaal niet waarom er überhaupt gravel moet liggen op een motorcrosscircuit! Dit jaar lijken ze dat in elke eerste bocht te doen en telkens geeft het heibel. Ik gleed een beetje weg toen ramde Van Horebeek me. Daardoor kwam er een gat in het carter te zitten. Iets later zou ik nog een foutje maken maar de motor gaf toch de geest omdat er geen olie in de motor meer zat. Eigenlijk is dit gewoon brute pech. Mijn tweede start was beter, maar in de tweede bocht had ik een aanvaring met iemand en daarna hing ik misschien 10e. Van daar terug komen is erg moeilijk wanneer rijders als Roczen, Herlings of Paulin goed starten. Ik kon nog naar een vierde plaats terugrijden. Maakte wat terrein op de leiders goed, maar de kloof was gewoon te groot. En op een glad circuit als Uddevalla moet je gewoon extra voorzichtig zijn. Waarschijnlijk had ik niet echt de beste lijnen, volgende week wordt het wellicht een ander verhaal.”
Foto Credit: Kawasaki Racing Press/Sarah Guttierez
Valerio Lata heeft een meerjarige overeenkomst met HRC Honda afgesloten. Dat maakte Honda vandaag bekend.…
Met een nieuwe start en een nieuw startnummer, 26, is Liam Everts klaar om zijn…
De EICMA 2024 heeft gisteren haar deuren gesloten in Milaan maar een dag later sijpelen…
De moeder van alle rally's is toe aan de 47e editie. Die zal ook dit…
Voor een enthousiast publiek namen 12 grote legendes uit de MotoGP/SBK en MXGP het op…
De internationale motorsportfederatie F.I.M. had het lang vooraf aangekondigd en vanaf 1 januari 2025 is…