Voor het eerst sinds lang wist Davide Guarneri tweemaal te scoren in een GP. De sympathiek Italiaan eindigde weliswaar net buiten de top-10 (11e in de eindstand), maar verliet Letland toch met een goed gevoel. Minder goed verging het z’n teamgenoot bij Rockstar Bud Racing Kawasaki, Gregory Aranda, die pas 18e werd in de GP.
Davide Guarneri (11-12):
“Verschillende dingen voorkwamen dat ik dit weekend de gewenste resultaten kreeg. Maar een echt positieve zaak was het feit dat ik dit weekend voor het eerst in vele weken de beide manches wist uit te rijden. We werkten de afgelopen week aan de vering en dat maakte dat ik al op zaterdag een goed gevoel had op de motor. In de tijdstraining zette ik de vierde tijd neer op een fractie van de pole. Daarna eindigde ik als zevende in de kwalificatie- race. Mijn eerste start in de GP was niet zo goed, ik begon negentiende, maar vocht door naar de elfde plaat, dicht bij Ramon. In de tweede manche was ik elfde bij de start en ging naar een negende, plaats. Daar had ik een duel met Philippaerts. Maar misschien duwde ik iets te diep door, want in de laatste vijf minuten van de race voelde ik me echt moe en moest ik drie posities inleveren. Het resultaat is niet fantastisch, maar het was een stap in de goede richting: mijn snelheid was OK en ik had een goed gevoel op de motor.”
Gregory Aranda (14-DNF):
“Toen ik hier twee jaar geleden voor het eerst kwam was de baan niet zo zwaar, maar dit weekend lag het hobbelig en hard. Mijn eerste start was matig, maar ik vocht terug naar de veertiende plaats. Dat was niet zo slecht, zelfs al ben ik na de operatie aan mijn armen op zoek naar beter idan dat. Ik was twaalfde bij het begin van de tweede manche, maar de baan werd steeds ruwer en ruwer. Bovendien was ik was niet meer tevreden met de afstellingen van de vering. Door mijn blessures hadden we niet zoveel tijd om te testen op circuits als deze. En Franse circuits zijn niet zo zwaar. Na mijn polsoperatie, heb ik heb een beter gevoel. We gaan nu werken aan de afstellingen. Lommel wordt zeker moeilijk, maar dan komen er een paar circuits waarop ik kan tonen wat ik waard ben.”
Foto Credit: Kawasaki Racing/Sarah Guttierez
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…