Dennis Dierckx blikt met gemengde gevoelens terug op het afgelopen seizoen. Tegelijkertijd heeft de Honda-rijder al volop plannen voor 2012.
Dierckx’ terugkeer naar de Radson MX2 Trophy zit er na een seizoen al op. “Misschien was die switch naar de MX2 toch niet m’n beste idee” steekt Dierckx van wal. “Enerzijds stuitte ik op een aantal snelle en gemotiveeerde jongeren, langs de andere kant onbrak het me ook aan een degelijke voorbereiding op de MX2-motor. ” Het sportieve eindresultaat mag dan tegenvallen toch is Dierckx niet geheel ontevreden. “Ik heb me in een aantal BK-wedstrijden behoorlijk geamuseerd en dan heb ik het vooral over Kester en Orp-le-Grand. Het circuit in Tongeren lag me minder. Spijtig genoeg zat het mij ook dit keer weer niet mee op de Keiheuvel. Als clubpiloot van KMC Mol kijk ik elk jaar weer verlangend uit naar de Kempische hoogdag, maar elk jaar loopt er wel iets mis.De laatste wedstrijd van het BK MX2 in Mont-Saint-Guibert moest ik helaas laten schieten wegens blessureleed.”
Dennis Dierckx is niet alleen rijder maar ook organisator.
Ook van het Inters MX1-kampioenschap bij de VMCF had Dierckx meer verwacht. “Ik wil niet met excuses komen aandraven, maar m’n voorbereiding op het seizoen was alles behalve zoals het moet. Omdat ik als organisator in de voetsporen van m’n vader trad bracht ik vorige winter bijna elk weekend op het terrein in Grobbendonk door. En dat kwam een degelijke fysieke voorbereiding niet ten goede om nog maar te zwijgen van een gebrek aan motortraining.” Samen met het BCD Team tekende Dierckx voor een geslaagde eerste organisatie van een VMCF-motorcross in Grobbendonk. Toch blijft het voorlopig bij die eerste editie.
“Henco, de eigenaar van het terrein langs de Industrieweg in Grobbendonk heeft uitbreidingsplannen” legt Dierckx uit. “Dat maakt dat een groot gedeelte van het terrein wegvalt.” Toch mogen we ons ook in de toekomst nog aan organisaties door Dennis Dierckx verwachten. “Ik broed momenteel op een plan om iets ongewoons in België te organiseren. Veel kan ik er nog niet over kwijt maar misschien dat het evenement eind 2012 al plaats zou kunnen vinden. Voorlopig bekijk ik alles nog eens rustig.“
Nu Dierckx even organisator af is heeft hij volop de tijd om zich terdege op het nieuwe seizoen voor te bereiden. En dat zal geen overbodig luxe zijn want de BCD Team-rijder legt de lat hoog voor zichzelf.
Ook in 2012 blijft Dierckx op een LS Motors Honda uitkomen.
“De goede resultaten van Marvin Van Daele en David Cools in de Lotto Trophy bewijzen dat je geen Elite-rijder moet zijn om een goed BK te rijden. Die Lotto Trophy wordt volgend jaar m’n hoofddoel. Maar daar moet ik meteen aan toevoegen dat ik ook werk wil maken van het Inters MX1-kampioenschap bij de VMCF. Na drie seizoenen naast die titel gegrepen te hebben wil daar in 2012 eindelijk eens verandering in brengen...”
Ook in 2012 blijft Dennis Dierckx LS Motors Honda trouw. Nochtans ging aan het eind van het seizoen het gerucht dat de Gaverenaar op Kawasaki zou overstappen. “Het klopt dat ik deze herfst getest heb op de Kawasaki KX450F. Ik had een aanbieding op zak, maar uiteindelijk bleek die toch niet zo interessant. Dus blijf ik gewoon waar ik zit. Ik heb een goede relatie met Steven (Lettani van LS Motors, nvdr) waar ik nu al zes jaar mee heb samen gewerkt en dat is dezer dagen toch vrij uitzonderlijk in de motorcross…“
Foto: CDS Images