Desalle en Leok over de Bulgaarse GP

Clément Desalle deed geen goede zaak tijdens de Bulgaarse GP. Werd de Waal in de eerste manche nog 3e dan verloor hij een pak punten in de tweede. Desalle’s ploegmaat bij Rockstar Suzuki, Tanel Leok, kon na een moeilijke eerste manche wel een top-10 resultaat laten optekenen in de tweede.  De reacties van de Rockstar Suzuki-rijders leest u hieronder.

Clément Desalle, 8e in de GP van Bulgarije MX1 (3-18) – WK-stand: 3e met 67 punten:

“De eerste manche was niet zo slecht. Ik raakte in m’n ritme en ging Cairoli voorbij, ik bleef een heel manche doorgaan om  de kloof met Paulin dicht te rijden. De derde plaats was ok en leverde goede punten op. In de tweede manche verliep m’n start ongeveer hetzelfde en opnieuw ging ik Cairoli voorbij. Ik reed m’n eigen wedstrijd en probeerde niet te veel risico’s te nemen omdat het circuit moeilijk was. Een kleine fout kon al vlug in een grote worden. De Dycker en Cairoli verwezen me naar de vijfde plaats maar dat verontruste me niet echt.  Toen maakte ik een kleine foutje, vlak voor de dubbelsprong bij de finish, waardoor ik scheef de lucht inging op de schans. Op dat obstakel moest je absoluut perfect springen om op het binnenste rijspoor te landen. Ik sprong daar iets te kort en crashte zwaar. Het stuur en de radiator waren krom en ik verloor tijd toen ik de pits in moest om dat euvel te verhelpen. Ik vertrok opnieuw om toch nog punten te scoren en zou er nog drie kunnen veroveren.  Beter dan niks, maar dit was niet wat ik van deze GP verwacht had.  Maar dit hoort erbij  en ik ga gewoon m’n best blijven doen. Ik heb een pijnlijke enkel maar er is niks gebroken, al is het nog even afwachten of ik deze week kan rijden.”

Tanel Leok  11e in de GP van Bulgarije (14-8) – WK-stand: 10e met 42 punten

“Ik ben opnieuw niet zo tevreden. Gisteren (zaterdag) voelde ik me misschien iets teveel op m’n gemak. Bij het scrubben schoot m’n been van de voetsteun en raakte de grond. Nadien had ik veel pijn en viel heel die trainingssessie in het water. In de eerste manche was ik iets te terughoudend en had ik schrik om het erger te maken. Tegen de tijd dat ik op dreef raakte was het te laat om nog plaatsen goed te maken. Ik kon niet zo agressief rijden als ik wilde en kon geen rijders inhalen. De tweede manche verliep beter omdat ik me goed voelde op de motorfiets. Toch was het ook afzien – vooral voor m’n nek en m’n rug – gewoon omdat ik niet zoveel gereden heb. Fysiek verkeer ik nu in goede vorm, maar ik rijd nog te gespannen. Als ik meer rijd zal het beter gaan.”

Foto: Suzuki Racing/Ray Archer

Caroline Quintero

Recent Posts

De BMW F 450 GS concept-motor op de EICMA 2024

BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…

6 uur ago

VIDEO: de nieuwe enduro’s op de EICMA 2024

De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…

14 uur ago

FOTO: Beta op drift met Casey Stoner!

Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…

15 uur ago

VIDEO: Watch-party met Kay De Wolf

Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…

1 dag ago

David Cracco met Dreams Racing in het EMX125

Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…

1 dag ago

Coenen bros in Fly Racing voor 2025

Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…

1 dag ago