Team Duitsland
Max Nagl (MX1)
Dit is echt super, vooral na wat ik dit jaar meegemaakt heb. Weinigen geloofden nog in mij maar sinds ik terugkeerde liep alles super, dit maakt het helemaal af. Ik had een goeie dag, normaal rijd ik graag in het zand maar vandaag lag de omloop helemaal anders.
Ken Roczen (MX2)
Het weekend begon al goed op zaterdag in de kwalificatiewedstrijden. We hadden als doel op het podium te finishen maar ik had de overwinning nooit verwacht. Dit is de eerste eindoverwinning voor Duitsland en volgend jaar mogen we voor eigen publiek aan de start komen met de magische nummers 1, 2 en 3 !
Marcus Schiffer (OPEN)
Dit is ongelofelijk ! Ik weet dat ik sterk moest presteren om Duitsland op het podium te krijgen. Ik ben heel diep moeten gaan, want ik ben die snelheid niet gewoon. De eerste manche verliep super en in de superspannende tweede reeks liep het ook goed. Ik ben superblij !
Teammanager Hubert Nagl
Daarnet zaten we even op de wisselbeker te kijken en zagen bij de voorbije winnaars enkel landen als België, USA en Engeland staan. Toen realiseerde ik dat wij dit voor de eerste maal in geschiedenis gewonnen hebben. Ik kan deze rijders niet genoeg bedanken, want zij hebben ervoor gezorgd dat ik ook wereldkampioen ben geworden !
Team België
Clement Desalle (MX1):
Ik ben tevreden dat we op het podium staan, maar tevens ook teleurgesteld. We gingen resoluut voor de overwinnning maar helaas waren de Duitsers sterker vandaag. Ik had geen last meer van mijn hand, maar op het einde van de eerste manche maakte ik een slechte beweging met mijn schouder. Dit speelde mij wel wat parten op het einde van de tweede reeks.
Ken de Dycker (OPEN)
In de eerste manche kwam ik in contact met Barcia en hierbij verplooide mijn versnellingspookje onder de motor, waardoor ik niet meer kon schakelen. Al bij al kon ik de schade nog beperken. In de tweede manche gaf ik nog alles wat in mij zat, maar op het einde had ik last van krampen in mijn benen. Het is spijtig dat we naast de overwinning grijpen maar we moeten toch tevreden zijn met deze tweede plaats.
Jeremy van Horebeek (MX2)
De eerste reeks was matig en iedereen pushte mij om in de tweede manche een goeie start te nemen, wat uiteindelijk lukte. Ik lag in vierde stelling maar merkte al vlug een vreemd lawaai aan de motor. Twee ronden later was het gedaan. Ik ben echt teleurgesteld dat ik de tweede manche niet heb kunnen afmaken. De omloop lag een stuk zwaarder en dan ben ik op mijn best. Maar goed, we staan toch nog op het podium.
Team manager Joel Smets
Zoals de rijders ben ik ook teleurgesteld, want we gingen volop voor de overwinning. We hadden een goeie kans maar we wisten ook dat het heel moeilijk zou worden. We hadden geen reekswinnaar in het team maar wel een sterk regelmatig blok. Die kapotte motor van Jeremy gooide wat roet in het eten, maar we nemen deel aan een mechanische sport en dat hoort er nu eenmaal bij. De Duitsers waren vandaag heel sterk en verdienen de overwinning.
Team USA
Ryan Dungey (MX1)
Ik ben teleurgesteld dat we niet winnen vandaag, maar derde is toch goed. We merkten algemeen dit weekend dat zand ons zwakke punt is. Iedereen deed wat hij kon en dit is geen excuus, maar deze omlopen vergen een speciale techniek die wij niet onder de knie hebben. Antonio Cairoli en Jeffrey Herlings bezitten die techniek als geen ander en waren dan ook een streling voor het oog om naar te kijken.
Blake Baggett (MX2)
Dit zand heb ik nog nooit gezien, zelfs niet op de stranden in Californië. We waren hier met ons beste team en gaven het beste van onszelf. De omloop was zo zwaar en voor mij de grootste nachtmerrie die ik mij kon inbeelden. Oprechte felicitaties aan Duitsland en de Belgen, die mannen zijn echte beesten in dat zand !
Justin Barcia (OPEN)
Dit was mijn eerste keer in de Motocross der naties. Het team was fantastisch en iedereen deed wat ze konden. Ik dacht dat ik kon rijden in het zand maar dat bleek vandaag niet het geval te zijn. De omloop was zo zwaar, er kwam geen eind aan. Ik probeerde zo goed mogelijk aan te klampen maar dit was niet te vergelijken met iets waar ik ooit op gereden heb.
Team Manager Roger Decoster
Ik wist op voorhand dat het zand een bepalende factor zou worden. We kwamen een week op voorhand om in het zand te trainen maar dat was blijkbaar niet genoeg. Volgende keer in Lommel bel ik Stefan Everts wel om te vragen of ze niet enkele maanden bij hem mogen intrekken. Ik wil Cairoli en Herlings felicteren en ook bedanken voor de rijles die zij iedereen gaven vandaag. Zij zijn echt formidabel om naar te kijken.
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…