De Belgische Motorrijdersbond (BMB) en de firma Dynamic Marketing Group (Edmond Detry) hebben een overeenkomst gesloten voor de promotie van het Belgisch Kampioenschap Motorcross Inters van 2013 tot en met 2016.
Hierdoor wordt een nieuwe richting ingeslagen voor de verdere groei van het belangrijkste nationaal motorcross kampioenschap. Edmond Detry van Dynamic Marketing Group zal zijn expertise inzake marketing en communicatie aanwenden om het BK Motorcross opnieuw de nationale en internationale aandacht te geven die het verdient. Hij heeft ondermeer door de organisatie van de Grote Prijs Motorcross dit jaar in Bastogne zijn competenties inzake marketing en promotie in de motorsport bewezen.
Het Belgisch Kampioenschap kon de laatste jaren zonder promotor standhouden dankzij de kwaliteitsvolle organisaties, enkel mogelijk door de enorme inzet van de talrijke vrijwilligers binnen de organiserende clubs. Door het aantrekken van een nieuwe promotor willen we nog een stap verder gaan. De bedoeling is de organisatoren te ondersteunen en meer eenheid te creëren binnen het kampioenschap, een samenwerking tussen enerzijds de vrijwilligers, broodnodig om een organisatie te kunnen op poten zetten, en anderzijds de professionele inbreng van een marketing- en communicatie specialist met een hart voor de motorsport.
Dankzij deze overeenkomst zal het kampioenschap de zo broodnodige televisie- en persaandacht krijgen. Nieuw is ook dat de promotor verplicht zal zijn om een plateau van 7 WK toppers waaronder minstens 5 Belgische rijders aan te bieden voor deelname aan het volledige kampioenschap. De definitieve kalender zal begin december worden aangekondigd. Tijdens de
BMB Voorzitter, Jos Driessen, verklaarde: “ Ik ben erg trots als kersverse bondsvoorzitter om deze zo belangrijke samenwerkingsovereenkomst te mogen aankondigen. We willen dat het BK Motorcross vooruitgaat, zich verder kan ontwikkelen in deze steeds veranderde sportwereld, dat de media aandacht opnieuw toeneemt en dat we een jong, nieuw publiek kunnen bereiken en nog meer toeschouwers kunnen aantrekken. Dit kan enkel door een samenwerking aan te gaan met een professionele partner. We hebben dit jaar ons niet enkel toegespitst op het in herinnering brengen van het roemrijke verleden van de bond en de motorsport in België maar ook resoluut gekozen om haar toekomst te vrijwaren.”
Edmond Detry, Dynamic Marketing Group: “Ik ben heel blij dat de BMB haar vertrouwen aan Dynamic Marketing Group heeft geschonken! In België hebben we altijd al een bijzondere relatie met motorcross gehad. Zowel in Vlaanderen als Wallonië is motorcross nog altijd erg populair. Zeker nu onze sport spectaculairder en aantrekkelijker is dan ooit. Ik ben er zeker van dat we met meer professionalisme en meer aandacht voor het imago van het kampioenschap het BK op een hoger niveau kunnen brengen zowel wat betreft de belangstelling van het publiek als de media. Nu is het aan ons om ons op een creatieve manier te bewijzen!”
Het komende seizoen zal Bertram Thorius gaan uitkomen voor De Baets MX Team-Yamaha. De Deen…
In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…