In afwachting van ons eigen testverslag van de nieuwe Honda CRF250R kan je hier de mening van onze demotorsite.be collega Thierry Sarasyn lezen. Thierry was deze week één van de genodigden bij de persvoorstelling van Honda’s nieuwe MX2 wapen in het Tsjechische Loket.
“Honda’s CRF250R is sinds zijn lancering een buitenbeentje. De enige populaire crosser in de MX2 klasse met een enkele bovenliggende nokkenas, de enige die ooit een dubbele demper droeg en vooral ook de enige die de nadruk legt op toegankelijkheid en bruikbaarheid in plaats van op puur vermogen.
Honda is voor 2014 die filosofie trouw gebleven. Meer zelfs, ze hebben ze ten top gedreven. Met de terugkeer van het dubbele demper-systeem en een totaal nieuw frame gebaseerd op dat van de revolutionaire 450, drijven de ze de massacentralisatie ten top. Het is tekenend voor het concept van deCRF250R dat er eerder gewerkt wordt aan massacentralisatie – en bijgevolg aan wendbaarheid – dan aan vermogen. Want in de MX2 klasse waar de KTM 250 SX-F vooral oppermachtig is dankzij zijn sterker blok – is het verrassend dat het niet het blok is dat de aandachtstrekker is.” Lees hier verder voor de volledige test!
Het komende seizoen zal Bertram Thorius gaan uitkomen voor De Baets MX Team-Yamaha. De Deen…
In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…