Voor de eerste keer zal de Honda CRF450R vanaf volgend modeljaar standaard met elektrische starter worden geleverd. Daarnaast werden ook de voor-en achtervering onder handen genomen voor een betere handelbaarheid. Ook de CRF450RX, de enduroversie van de CRF450R, kreeg verschillende verbeteringen.
Een belangrijke eigenschap voor Honda’s elektrische starter is de lichtgewicht lithium-ion batterij die als krachtbron dient. Door die lichte batterij en het verwijderen van de kickstarter werd er aanzienlijk bespaard op gewicht. Dankzij de ‘klaar-voor-competitie’ 49mm conventionele voorvork, het revolutionaire frame dat dit jaar werd geïntroduceerd en het verbeterd blok – 11% meer kracht bovenin én meer koppel over het hele bereik- wordt de 2018 CRF450R een zeer te duchten wapen!
Het endurobroertje van de CRF450R, het CRF450RX model, krijgt een specifiek endurovering maar ook de elektronische injectie, mapping, 8,5 liter brandstoftank, 18 inch achterwiel, elektrische starter en zijstand onderscheiden hem van het MX model. De lithium ion batterij zorgt dan weer voor een gewichtsbesparing van 600 gram hoog op de motor. Zowel de nieuwe CRF450R als de CRF450RX zal deze zomer bij de dealers staan.
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…