Yamaha geeft z’n beide enduromodellen een update voor 2018. Zowel de WR250F als de WR450F profiteerden van Yamaha’s ervaringen in de EnduroGP. Daardoor is het merk met de gekruiste stemvorken de enige Japanse constructeur met een echt enduro-programma.
De WR-F’s onderscheiden zich van andere enduromachines door hun omgekeerde cilinderkop. Op die manier komt de inlaat aan de voor- en de uitlaat aan de achterzijde van het motorblok te zitten. Yamaha claimt dat de rechte inlaat ervoor zorgt dat de gasrespons directer is en het koppel op een meer lineaire manier tot stand komt. Beide modellen beschikken ook over een wide-ratio (vandaar WR) versnellingsbak. Op de WR250F is dat een zesbak, op de WR450F een vijfbak. De massacentralisatie zorgde ervoor dat de luchtfilter makkelijk bereikbaar is langs de bovenzijde. Verder beschikken beide machines over een verbeterde koppeling, een afgedichte O-ringketting, een 18-duims achterwiel, 7,5 liter brandstoftank, een zijstandaard en een carterbeschermer.
2018 Yamaha WR 450 F
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…