Categories: MXGP & EMXSlideshow

Adam Sterry timmert aan de weg terug

Voormalig EMX250 racewinnaar en titelkandidaat weet dat hij na drie kwetsuren in de voorbije twee jaar in de GP’s nog lang niet de impact heeft gehad die hij zelf verwachtte. Als één van de kopmannen van F&H Kawasaki zullen er dan ook veel ogen op hem gericht zijn!

De ex-Monster Energy Kawasaki rijder heeft een lange revalidatie achter de rug. Sterry onderging een kniereconstructie die hem sinds april aan de kant hield. Omdat pech zelden alleen komt, kreeg hij daarenboven te tegenslag te verwerken dat Kawasaki zijn fabrieksteam in de MX2 opdoekte.

Gelukkig vond Adam onderdak bij het ambitieuze F&H Kawasaki zodat hij ook op de KX250F blijft. Bij F&H krijgt hij Jed Beaton en Ruben Fernandez als teammaten naast zich. “Het team is erg professioneel en gemotiveerd. Er is ook een leuke sfeer,” verklaart Sterry. “Ondertussen train ik al weer bijna vier maanden in de gym. Vooral om de knie stabiel te maken en om te voorkomen dat ik opnieuw een kwetsuur zou oplopen. Toch liggen we zelfs een beetje voor op het schema dat we voorop hadden gesteld. Ik heb ook al weer wat gereden en zo raak ik al wat vertrouwd met de motor. In de komende weken gaan we meer testen als ik opnieuw meer snelheid heb opgebouwd.”

Adam Sterry met Harrie Van Hout (links) en Harry Fasé (rechts).

De 21-jarige Brit zal over en weer reizen tussen Groot-Brittannië en Nederland in 2018. Zijn doelstelling is simpel: zichzelf opnieuw bevestigen als één van de meest beloftevolle Britse rijders na zijn GP debuut in 2015. Tijdens zijn eerste Grote Prijs in Argentinië verraste Sterry direct met een knappe top-10 notering. Volgens Sterry zijn er voor hem geen gevolgen te verwachten van Kawasaki’s budgetvermindering voor de MX2. Integendeel het zou voor F&H zelfs positief kunnen uitpakken.

“Daar maak ik me geen zorgen over. In de praktijk bedenkt het zelfs dat er wat meer steun voor F&H is dan voordien. Uiteindelijk concentreer ik me vooral op mezelf en we gaan allemaal voor goede resultaten. Ik ben er dan van overtuigd dat we vanaf de eerste ronde in Argentinië vooraan zullen zitten. In de afgelopen twee jaar had ik drie zware blessures. Mijn eerste doel is daarom het seizoen goed door te komen en mijn snelheid te laten zien. Ik denk dat we voor podiums kunnen gaan in 2018 en daar gaan we voor vechten.”

Tekst: Adam Wheeler/Otor
Foto’s: Bavo

 

Steven

Recent Posts

De BMW F 450 GS concept-motor op de EICMA 2024

BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…

3 uur ago

VIDEO: de nieuwe enduro’s op de EICMA 2024

De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…

10 uur ago

FOTO: Beta op drift met Casey Stoner!

Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…

11 uur ago

VIDEO: Watch-party met Kay De Wolf

Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…

22 uur ago

David Cracco met Dreams Racing in het EMX125

Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…

1 dag ago

Coenen bros in Fly Racing voor 2025

Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…

1 dag ago