Maandag werd de gloednieuwe KTM 450 SX-F FE voorgesteld tijdens de media team presentatie in Californië en wij van MXMag waren er bij!
De Amerikaanse teams van KTM zijn al langer dan vandaag bekend, de motor waarmee ze gingen rijden niet. Het gloednieuwe model van KTM zag er prachtig uit maar op het eerste zicht leek er weinig veranderd te zijn. Niets was minder waar, vernieuwde plastiek die spitser oogt dan de vorige, een vernieuwd frame en een nieuw motorblok voor nog meer power. Het alom bekende motto van KTM gaat als volgt, “Ready to race”. Dit willen nemen ze zo letterlijk mogelijk. Met de nieuwe Factory motor is het de bedoeling dat er meteen kan gereden worden in wedstrijden. We zullen de motor dan ook meteen aan het werk zien tijdens Anaheim 1. Voor meer uitleg over de nieuwe features raadpleeg je best onderstaand dataformulier. Jammer genoeg zullen wij in Europa nog een tijdje moeten wachten om de Factory motor aan het werk te zien want hij wordt namelijk niet ingezet in het begin van volgend seizoen door KTM Europe.
De team presentaties waren ten opzichte van de nieuwe motor geen verassing, veel bekende namen kwamen terug zoals Marvin Musquin, Blake Bagette, Alex Martin, Jordan Smith en Shane McElrath. De bekendste nieuwste naam die in de lijst stond was Broc Tickle, wij gingen daarom eens met hem een babbeltje slaan. Wij vroegen hem onder andere hoe hij zich voelde bij de overstap naar het KTM Red Bull team.
Broc: “Ik voel me eigenlijk enorm goed, dit is voor mij natuurlijk een stap vooruit waardoor ik in een positie kom waar ik zeker en vast voordeel moet uithalen. Mijn doel is nu om beter te worden op de motor en zoveel mogelijk progressie te maken. Sinds ik op de motor ben gestapt heb ik ook het gevoel dat dit lukt. Ik train sinds een maand in Florida bij Aldon, Marvin en Zach. In het begin was het vooral aanpassen maar we hebben de laatste weken enkele stappen gezet in de juiste richting. Ik vind de Monster Cup en Straight Rhythm leuke events om te wennen aan de motor en aan de druk. Ik heb er ook veel van geleerd vooral de punten waar ik nog aan moet werken werden duidelijk tijdens deze events. Ik kijk nu vooral uit naar de volgende weken voorbereiding voor Anaheim en om daar nog meer progressie te maken. Dan zal ik in Anaheim in de beste positie verkeren om het seizoen aan te vatten.”
De Amerikaanse supercross teams zien er als volgt uit:
Team Factory Red Bull[one_half]* Marvin Musquin (450 SX-F)
Team Troy Lee Design
* Alex Martin (250 SX-F )
* Shane McElrath (250 SX-F)
* Jordon Smith (250 SX-F)
* Sean Cantrell (250 SX-F)[/one_half]
[one_half_last]* Broc Tickle (450 SX-F)
Team Rocky Moutain
* Blake Baggett (450 SX-F)
* Benny Bloss (450SX-F)
* Dakota Alix (250 SX-F West Coast)
* Anthony Rodriguez (250 East Coast)[/one_half_last]
Tekst: Yente Dourthe
In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…