Na een succesvolle start van hun 2018 EMX125 campagne is KTM Diga Junior Racing trots om de contractverlenging van Emil Weckman aan te kondigen. Weckman, tweevoudig EMX150 en meervoudig Fins kampioen heeft zich tot en met 2021 verbonden aan het Belgische team.
De 16-jarige motorcrosser uit Sipoo, nabij Helsinki, is de enige dubbele Europese kampioen in de geschiedenis van de EMX150. Dit jaar ging Emil Weckman sterk van start in het Europese 125cc kampioenschap. Hij won het voorbije weekend de eerste EMX125 manche uit zijn carrière en staat momenteel tweede in de tussenstand.
De getalenteerde Fin zal volgend jaar de overstap maken naar de EMX250, de uiterst competitieve wachtkamer van de MX2 GP’s. In overeenstemming met KTM Diga Junior Racing’s missie, het ontwikkelen van beloftevolle rijders, is het de bedoeling dat Emil in 2021 de overstap maakt naar het MX2 wereldkampioenschap.
De voorbije jaren heeft KTM Diga Junior Racing een prima reputatie opgebouwd op het vlak van talentbegeleiding en -ontwikkeling. Op het palmares van het team onder leiding van Dirk Saelen prijken ondermeer podiums in MX2, EMX250 en EMX125.
Dirk Saelen, teammanager KTM Diga Junior Racing: “We zijn erg tevreden over de samenwerking met Emil en zijn familie. Zijn recente resultaten bevestigen voor ons tot wat hij in staat is. Het is geweldig om te zien dat het harde werk van Emil en het hele team zijn vruchten begint af te werpen. Nu Emil voor een samenwerking op lange termijn met Diga Racing heeft gekozen, gaan we verder met het opbouwen van onze ontwikkelingspiramide. We willen jonge rijders met een groot potentieel de kans geven om in de voetsporen van Weckman te treden.”
Emil Weckman: “Het is fantastisch dat ik ook 250cc ga kunnen rijden voor zo’n geweldig team. Ondertussen voelt het ook aan als een familie en ik woon al een tijdje in België. Iedereen gaat hier op een toffe manier met elkaar om, maar er wordt wel keihard gewerkt. Dat bevalt me ten zeerste! Eigenlijk kijk ik erg uit naar de EMX250. Racen op een 125cc is heel leuk, al moet ik toegeven dat mijn rijstijl gewoon beter past bij een viertakt. Ondertussen blijven we natuurlijk 100% gefocust op de EMX125.”
Foto’s: Eric Laurijssen
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…