Zoals eerder aangekondigd zal BOS GP volgend jaar met Bobryshev Evgeny en Tommy Searle uitkomen op de Kawasaki KX 450KX. Vandaag dus de officiële bevestiging op papier!
Net voor de GP van Zwitserland stelde BOS GP teameigenaar Olivier Bossard ex-CLS teammanager en eigenaar Jean-Jacques Luisetti aan als teammanager. Die laatste heeft uiteraard een lange relatie met Kawasaki. Voor het team van de Franse veringspecialist dat een turbulent eerste MXGP jaar afwerkt, is de samenwerking met een fabrikant een belangrijke mijlpaal.
Toch is ook de link tussen BOS GP en Kawasaki niet nieuw. BOS-Suspension was de leverancier van Livia Lancelot, die haar hielp om zijn dat jaar een tweede wereldtitel te winnen. Olivier Bossard werkte ook samen met Steven Lenoir en bracht talloze uren door met de Fransman die op jacht was naar een nieuwe Britse titel. De combinatie Kawasaki-BOS vering liep uitstekend en Steven schreef ook de openingsronde van het Franse kampioenschap op zijn naam.
Olivier Bossard, BOS GP Team Owner: “Het doel was om de 685 in de MXGP te brengen op de 450KX. Dat we nu een groene ‘kogel’ onder de tent zullen hebben, is dan ook de beste manier om ‘m te herinneren. Ik ben heel blij dat wal direct na één jaar MXGP Racing dit soort van samenwerking kunnen aangaan. Elke maandag kijken we naar de resultaten van Eli Tomac en Clément Desalle en dat geeft ons heel veel hoop. De nieuwe 450F is onder een goed gesternte geboren en ik kan niet wachten om te proberen om ‘m beter te maken met onze know-how op het vlak van veringen.”
JJ Luisetti, BOS GP Teammanager: “Mijn relatie met Kawasaki is eigenlijk een liefdesverhaal. Ik heb 30 jaar groene motorfietsen verkocht in mijn winkel in Frankrijk. Ik ben 18 jaar lang de beste Europese verkoper geweest, mijn Monster Energy Kawasaki Racing Team heeft 13 jaar lang EMX250, MX2 en MXGP races gewonnen. Je kan je wel voorstellen hoe blij ik ben om opnieuw een Kawasaki Racing-shirt te dragen! Al die jaren hebben me veel ervaring opgeleverd en mijn doel is om samen met Olivier’s hulp de beste combo neer te zetten: een sterke motorfiets, getalenteerde rijders en een veilig, efficiënt chassis. Ik heb absoluut het gevoel dat BOS GP dit voor 2019 kan leveren voor zijn rijders.”
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…