In 2018 hebben wij heel weinig van Britt van der Werff kunnen zien door een knieblessure. De Brabantse doet haar verhaal, ze kijkt even terug maar natuurlijk ook vooruit!
MXMag: Dit gehele seizoen 2018 viel voor jou in het water. Wat gebeurde er toen jij geblesseerd raakte?
BvdW: “Nou ik had al een tijdje wat last van mijn knie en toen heb ik diverse ziekenhuis bezoeken gedaan. Er volgende onderzoeken en een scan om te kijken waar het probleem vandaan kwam. De dokter vertelde mij dat ik een botkneuzing had en ik kreeg zeven weken rust voor geschreven. Dit heb ik keurig gedaan om vervolgens voor een week naar Italie te vertrekken voor een training. De eerste vier dagen, inclusief een rustdag, verliepen goed maar toen verdraaide ik mijn knie opnieuw! Ik bleef in een spoor hangen en voelde direct een helse pijn waardoor ik wist dat het niet goed was. Er werd ons advies gegeven om voor een second opinion naar België te gaan. Dezelfde week had ik een afspraak in Genk en toen hebben wij ook de gegevens vanuit Nederland. Het werd daar snel duidelijk dat het er erg rommelig uitzag en na een paar fysieke testen was het duidelijk dat mijn voorstekruisband er weer af lag! Ik werd even later in Antwerpen geopereerd en mocht die zelfde avond nog mee terug naar huis. Op eerste gezicht leek mijn herstel de goede kant op te gaan maar toen ik meer mocht gaan belasten werd de knie steeds opnieuw weer dik en werd mijn fysieke training een beetje geremd. Wekelijks ging ik twee keer naar de fysio om dit te behandelen en nu zit ik inmiddels weer op de motor.”
MXMag: Een heel jaar ben jij eruit geweest. Hoe ben jij die dagen zonder motor door gekomen? Heb jij je niet verveelt?
BvdW: “Het viel mij erg zwaar omdat ik erg veel zin had in het nieuwe seizoen op een nieuwe motor. De nieuwe motor beviel erg goed en na wat kleine blessures in 2017 keek ik heel erg uit naar 2018! Maar ondanks mijn blessure heb ik veel tijd doorgebracht in de sportschool en fysio om weer zo snel mogelijk terug op de motor te kunnen en natuurlijk om weer fit te worden. In de weekenden hebben wij toch iedere keer weer de cross opgezocht omdat thuis zitten voor ons geen optie is. Dus in dat opzicht heb ik mij zeker niet verveelt.”
MXMag: Het plan voor 2018 was op met een Laurense Motors-Husqvarna in actie te komen. Gaat dat gebeuren in 2019?
BvdW: “Ja, dat klopt helemaal in 2019 kan ik rijden met een Husqvarna van Laurense Motors uit Boekel.”
MXMag: Hoe ziet jou programma in 2019 eruit?
BvdW: “Het is de bedoeling om weer het gehele Grand Prix seizoen te rijden, dit is nog een beetje afwachten omdat de kalender niet compleet is. Verder zal ik nog in actie komen tijdens de KNMV 250cc Cup wedstrijden. Later in het seizoen gaan wij misschien ook nog wedstrijden van de Duitse DMV Ladies Cup rijden.”
MXMag: Wat is jou doelstelling voor 2019, wanneer is dit seizoen geslaagd want een jaar missen is natuurlijk niet niks!
BvdW: “Mijn doelstelling voor 2019 is een mooie top tien te behalen tijdens het FIM Wereldkampioenschap WMX. Ik zal mijn uiterste best doen om ook voor de top vijf te gaan maar ik moet realistisch blijven en er word erg hard gereden bij de MXW. Mijn seizoen zou geslaagd zijn wanneer ik het jaar zonder blessures en pech uit te kan rijden met natuurlijk mooie resultaten. Dit alles is niet mogelijk zonder de sponsoren die na een moeizaam 2018 in mij blijven geloven en helpen in het nieuwe seizoen 2019.”
Door: Steven van Kempen/KEMCO
Foto: Grietje
We tellen af naar de grootste Europese indoorwedstrijd van het jaar: Supercross de Paris! Check…
De F.I.M. heeft deze week al een voorlopige WK-kalender gepubliceerd. Het schema telt tien wedstrijden…
Triumph is bij zijn introductie in motorcross en supercross niet over één nacht ijs gegaan.…
Yamaha Motor Europe kondigde zonet haar EMX250 programma voor 2025 aan. Het VRT Yamaha Official…
Vooraleer de strijd morgen en overmorgen losbarst in de La Défense Arena konden de rijders…
Kay De Wolf trok enkele weken terug naar Californië. Beetje vakantie, beetje supercross en enkele…