Weinig motoren spreken zo tot de verbeelding als de fabrieks Honda CRF450RW van Team HRC. De machines van Tim Gajser en Brian Bogers komen dan ook uit de gezamenlijke koker van Honda Racing Corporation en Honda’s R & D-afdeling in Japan.
De aandacht voor detail is werkelijk verbluffend en qua prestaties moet de laatste evolutie van de motor waarmee Honda en Tim Gajser in 2016 de wereldtitel pakte voor niemand onder doen. Onderaan vind je de technische gegevens van HRC’s nieuwe wapen. Opvallend: het maximale vermogen en de inhoud van de brandstoftank willen ze bij Honda liever niet kwijt. Restricted information!
Engine | Liquid-cooled 4-stroke 4-valve Uni-cam |
Displacement | 449cc |
Bore x Stroke | 96.0 x 62.1 |
Max Power | Restricted Information |
Transmission | 5-speed |
Fuel System | Fuel Injection |
Ignition | Factory Honda |
Exhaust & Air filter | US Yoshimura / Twin Air |
Spark Plugs | NGK |
Clutch | Hinson |
Final Drive (Chain) | D.I.D 520 |
Suspension | Showa Factory |
Wheels & Tyres | D.I.D Dirt Star / Pirelli |
Brakes | Factory Nissin |
Fuel Capacity | Restricted Information |
Foto’s: shotbybavo
Het komende seizoen zal Bertram Thorius gaan uitkomen voor De Baets MX Team-Yamaha. De Deen…
In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…