Het Italiaanse weekend van Jago Geerts & Ben Watson

Het Monster Energy Kemea Yamaha MX2 Team reisde afgelopen weekend van Riola Sardo naar ket koude Ottobiano voor de tweede ronde van de Internazionali d’Italia. Watson eindigde vijfde in de MX2-klasse, vlak voor zijn teammaat Jago Geerts.

Het zandcircuit in Ottobiano lag er, na de sneeuwval van vorige week, zwaar bij met diepe sporen en verraderlijke bulten. Watson nam een degelijke start (derde) in de MX2-race, terwijl Geerts even haperde aan het starthek en van ver moest terugkomen. Watson had moeite om zijn normale ritme te vinden, maar kwam nog dicht bij de tweede plaats. Op het einde van de reeks had de Brit echter last van gedubbelde rijders waardoor hij wegzakte naar plek vijf. Geerts had intussen een sterke inhaalrace uit zijn lijf geperst en finishte zesde.

In de Elite-race, samen met de beste MXGP-rijders, kenden beide Monster Energy Kemea Yamaha-rijders pech in de start. Watson zat midden in het pak ingesloten, terwijl Geerts meteen met mechanische problemen kreeg af te rekenen en na één ronde al een pitstop moest maken. Watson voelde zich niet lekker in zijn vel, maar kon toch een tiende plaats pakken. Geerts had al een ronde aan zijn broek toen hij de pitlane verliet en beschouwde de rest van de race dan maar als een doorgedreven training.

Het Monster Energy Kemea Yamaha MX2 Team heeft nu een weekendje rust, voordat het naar Hawkstone Park trekt voor de derde voorbereidingsrace van het seizoen.

#193 Jago Geerts, 6de + 25ste plaats: “Ik reageerde te laat aan het starthek waardoor ik heel slecht weg kwam. Ik kon in de eerste ronden heel wat rijders inhalen en kwam terug tot de zesde plaats. Maar dan kreeg ik weer last van opgepompte armen. Ik wou geen enkel risico nemen en heb die zesde plek gewoon vastgehouden. De tweede reeks, met de MXGP-rijders, was een ramp. Ik had een mechanisch probleem in de start en moest na één ronde al noodgedwongen een pitstop maken. Toen ik de pitlane verliet, lag ik al meer dan een ronde achter op de rest. Ik heb dan maar besloten om er een stevige training van te maken.”

#919 Ben Watson, 5de + 10de plaats: “Het was geen goede dag, ik had echt geen plezier deze wedstrijd. Ik had al geen goed gevoel in de kwalificatie en maakte veel fouten. We hebben de set-up dan helemaal veranderd. Ik nam een goede start in de eerste reeks, maar reed daarna onder mijn niveau. Toch kon ik nog dicht bij de nummer twee komen, maar dan werd ik gehinderd door enkele gedubbelde rijders waardoor ik wat plekjes verloor. In de tweede reeks nam ik een matige start en bleef ik sukkelen om het goede gevoel te vinden. Ik kijk nu al uit naar de eerste GP in Argentinië om een echte wedstrijd, op mijn normale niveau te kunnen rijden.”

Foto: Offroad Pro Racing

Steven

Recent Posts

De BMW F 450 GS concept-motor op de EICMA 2024

BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…

4 uur ago

VIDEO: de nieuwe enduro’s op de EICMA 2024

De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…

12 uur ago

FOTO: Beta op drift met Casey Stoner!

Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…

13 uur ago

VIDEO: Watch-party met Kay De Wolf

Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…

1 dag ago

David Cracco met Dreams Racing in het EMX125

Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…

1 dag ago

Coenen bros in Fly Racing voor 2025

Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…

1 dag ago