Categories: AchtergrondSlideshow

MXGP Mechanic: Bert Brinks

De rijders staan altijd in de ‘spotlights’. Maar hoe goed ze ook zijn zonder een goede monteur kan de crosser niet presteren. Daarom willen wij een keer per maand een monteur in de ‘spot-light’ zetten. Deze maand is dat Bert Brinks.

MXMag: Stel jezelf even voor:
BB:
“Mijn naam is Bert Brinks, ik ben 40 jaar. Samen met mijn vriendin Janny Romeijn hebben wij drie kinderen en wonen in het Drentse Beilen.”
MXMag: Hoe ben jij in de motocross terecht gekomen:
BB:
“Als kind ben ik aangestoken met het motocrossvirus door een buurjongen en ben toen zelf gaan crossen. Vanaf mijn 15e al aan de slag als monteur in diverse motorzaken, waarvan de laatste vijf jaar bij Gebben Motoren. Eerst in de werkplaats en daarna ben ik ‘overgestapt’ naar het Gebben Racing-Van Venrooij-Kawasaki Team.”
MXMag: Voor welke rijders/teams heb jij gewerkt:
BB:
“Dit word mijn derde jaar bij het Gebben Racing-Van Venrooij-Kawasaki Team. Ik ben begonnen als monteur voor Bastian Boegh-Damm in de EMX125. In 2018 was ik de monteur van Maxime Desprey en vanaf dit seizoen ben ik werkzaam voor Alessandro Lupino in de MXGP.”
MXMag: Wat is jou functie binnen je huidige team:
BB:
“Wedstrijdmonteur van Lupino en ik zorg ervoor dat alle wedstrijden motoren klaar staan.”
MXMag: Hoogtepunt als monteur:
BB:
“De Motocross of Nations afgelopen jaar in de USA als monteur van Alessandro Lupino! Dat was een super mooie ervaring.”
MXMag: Favoriet gereedschap:
BB:
”T-sleutel set.”
MXMag: Sta nooit in de pitlane zonder:
BB:
“Pitboard en rugtas.”
MXMag: Beste pitboard kreet:
BB:
“No Relax!!”
MXMag: Sleutelt liefst aan tweetakt of viertakt:
BB:
“Heb geen voorkeur, ik vind beide mooi om aan te werken.”
MXMag: Wie is de wereldkampioen onder de monteurs:
BB:
“Ik heb niet echt een wereldkampioen ik vind ze allemaal goed, zeker op dit hoge niveau want het zijn niet alleen de crosser die de beste van het beste zijn in dit kampioenschap.”
MXMag: Fijnste GP:
BB:
“Trentino is erg mooi, wat een circuit daar tussen de bergen! Imola vind ik ook goed maar puur om faciliteiten en dat werkt natuurlijk ook weer prettiger.”
MXMag: Dank u wel voor medewerking.
BB:
“Bedankt voor het interview.”

Door: Steven van Kempen/KEMCO
Foto: #Eigenfoto

Recent Posts

Jeremy Seewer: “de Ducati is ongelooflijk goed in de bochten”

In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…

1 uur ago

Fredsoe zet handtekening bij Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna

Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…

4 uur ago

Internationale motorcross op de Keiheuvel volgend jaar op 9 en 10 augustus

Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…

6 uur ago

Deel van de pink geamputeerd bij Wereldkampioen Vanluchene

Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…

23 uur ago

Tyla van de Poel verder met De Baets MX Team-Yamaha

Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…

1 dag ago

Tolsma maakt de overstap naar Pol Motors-GasGas

Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…

1 dag ago