Categories: MXGP & EMXSlideshow

Max Anstie terug naar Bike It Kawasaki DRT?

Tijdens de Turkse GP zou het Bike it Kawasaki Dixon Racing Team z’n allereerste wereldtitel kunnen vieren met Courtney Duncan. De Nieuwzeelandse gaat de WMX finale immers in met een voorsprong van 26 punten.  Voor volgend jaar zou het Britse team wel eens in drie verschillende klassen kunnen uitkomen.

Manager en eigenaar Steve Dixon moet zijn line-up voor 2020 nog aankondigen. Alles lijkt er echter op dat de Australische MX2 kampioen Wilson Todd in MX2 zal uitkomen voor Bike it Kawasaki Dixon Racing Team. Het staat in ieder geval vast Darian Sanayei (foto onder), de huidige MX2 rijder van het team, volgend jaar te oud zal zijn om nog uit te komen in die categorie.


De formatie van Dixon heeft een stevige reputatie in de 125cc en de MX2 maar kwam wel twee jaar in de MXGP uit met Tommy Searle en één jaar met Rui Gonçalves. Het zou best kunnen dat we Bike it Kawasaki DRT in 2020 ook in de MXGP aantreedt. De combinatie van potentieel interessante rijders en de prioriteiten van Kawasaki Motor Europe verklaren de hernieuwde interesse. Het contract met Duncan werd al eerder met twee jaar verlengd.

“We hebben al twee rijders getekend en we kijken rond naar wat nog mogelijk is. Er zijn veel opties en ik sta open voor wat zich nu aanbiedt,” verklaart Dixon. “Nu de fabrieksrijders allemaal een plaatsje hebben of bijna rond zijn, blijven er nog heel wat sterke rijders beschikbaar. Het is nu een kwestie van afwachten om te zien hoe en waar we de meeste impact kunnen hebben en of dat in MXGP of MX2 is. We hebben ervaring met beide categorieën. Kawasaki heeft nu ook een echt goede basis met zowel de KX250F als de 450, waardoor er minder werk is. We hebben bovendien een goede relatie met WP Suspension, voor elke rijder die van een Europees merk komt hebben ze dus al informatie qua afstellingen. ”


Als de Amerikaan Sanayei in Europa wil blijven en de uitdaging in de MXGP-klasse wil aangaan zou hij voor een vierde jaar in de Britse Kawasaki equipe kunnen kiezen. Maar er zijn nog kapers op de kust zoals Adam Sterry en ex-Dixon teamrijder Max Anstie. “Onze focus ligt op het behalen van resultaten, die vervolgens worden omgezet in sponsoring. Uiteindelijk speelt Kawasaki Motor Europe een erg belangrijk rol binnen ons team dus we volgen we hun richting, ”voegde Dixon eraan toe. “Max Anstie zou voor iedereen een interessante optie kunnen zijn omdat prestaties in het Brits kampioenschap dan een troef worden.”

Tekst: Adam Wheeler, Tom Jacobs
Foto’s: Kawasaki, Ray Archer

Steven

Recent Posts

Fredsoe zet handtekening bij Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna

Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…

1 uur ago

Internationale motorcross op de Keiheuvel volgend jaar op 9 en 10 augustus

Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…

3 uur ago

Deel van de pink geamputeerd bij Wereldkampioen Vanluchene

Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…

20 uur ago

Tyla van de Poel verder met De Baets MX Team-Yamaha

Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…

24 uur ago

Tolsma maakt de overstap naar Pol Motors-GasGas

Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…

1 dag ago

AMA SX: BarX verruilt Suzuki voor Yamaha

Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…

1 dag ago