Categories: MXGP & EMXSlideshow

Max Anstie terug naar Bike It Kawasaki DRT?

Tijdens de Turkse GP zou het Bike it Kawasaki Dixon Racing Team z’n allereerste wereldtitel kunnen vieren met Courtney Duncan. De Nieuwzeelandse gaat de WMX finale immers in met een voorsprong van 26 punten.  Voor volgend jaar zou het Britse team wel eens in drie verschillende klassen kunnen uitkomen.

Manager en eigenaar Steve Dixon moet zijn line-up voor 2020 nog aankondigen. Alles lijkt er echter op dat de Australische MX2 kampioen Wilson Todd in MX2 zal uitkomen voor Bike it Kawasaki Dixon Racing Team. Het staat in ieder geval vast Darian Sanayei (foto onder), de huidige MX2 rijder van het team, volgend jaar te oud zal zijn om nog uit te komen in die categorie.


De formatie van Dixon heeft een stevige reputatie in de 125cc en de MX2 maar kwam wel twee jaar in de MXGP uit met Tommy Searle en één jaar met Rui Gonçalves. Het zou best kunnen dat we Bike it Kawasaki DRT in 2020 ook in de MXGP aantreedt. De combinatie van potentieel interessante rijders en de prioriteiten van Kawasaki Motor Europe verklaren de hernieuwde interesse. Het contract met Duncan werd al eerder met twee jaar verlengd.

“We hebben al twee rijders getekend en we kijken rond naar wat nog mogelijk is. Er zijn veel opties en ik sta open voor wat zich nu aanbiedt,” verklaart Dixon. “Nu de fabrieksrijders allemaal een plaatsje hebben of bijna rond zijn, blijven er nog heel wat sterke rijders beschikbaar. Het is nu een kwestie van afwachten om te zien hoe en waar we de meeste impact kunnen hebben en of dat in MXGP of MX2 is. We hebben ervaring met beide categorieën. Kawasaki heeft nu ook een echt goede basis met zowel de KX250F als de 450, waardoor er minder werk is. We hebben bovendien een goede relatie met WP Suspension, voor elke rijder die van een Europees merk komt hebben ze dus al informatie qua afstellingen. ”


Als de Amerikaan Sanayei in Europa wil blijven en de uitdaging in de MXGP-klasse wil aangaan zou hij voor een vierde jaar in de Britse Kawasaki equipe kunnen kiezen. Maar er zijn nog kapers op de kust zoals Adam Sterry en ex-Dixon teamrijder Max Anstie. “Onze focus ligt op het behalen van resultaten, die vervolgens worden omgezet in sponsoring. Uiteindelijk speelt Kawasaki Motor Europe een erg belangrijk rol binnen ons team dus we volgen we hun richting, ”voegde Dixon eraan toe. “Max Anstie zou voor iedereen een interessante optie kunnen zijn omdat prestaties in het Brits kampioenschap dan een troef worden.”

Tekst: Adam Wheeler, Tom Jacobs
Foto’s: Kawasaki, Ray Archer

Steven

Recent Posts

De AMA Startnummers voor 2025

De Amerikaanse Motor federatie (AMA) heeft de startnummers voor het seizoen 2025 bekend gemaakt. Alleen…

5 uur ago

Josh Gilbert met Lexa MX in de Europese GP’s

Na een bijzonder moeilijk seizoen met Gabriel-SS24-KTM zal Josh Gilbert toch actief blijven in het…

6 uur ago

Standing Construct stopt met hun motorcross-team

Vanavond kregen we het bericht binnen op de redactie dat het Belgische Standing Construct Team…

9 uur ago

Hermans/Van den Bogaart winnen de ONK te Lierop!

Koen Hermans en Ben van den Bogaart hebben de ONK Zijspancross in Lierop gewonnen en…

16 uur ago

VIDEO: MX Of Nations Highlights

De voorbije MX of Nations in Matterley Basin waren er zeker één met een gouden…

17 uur ago

Van Grinsven neemt de leiding over in Lierop

In het zonnige Lierop heeft Jan Vlaeymans de achtste wedstrijd van het KNMV Open Nederlands…

20 uur ago