De Spaanse fabrikant van trial- en enduromotoren zat al eerder in de problemen want ook in 2015 waren er geruchten rond een eventuele overname. In 2019 kwam GasGas in zwaar water terecht en moest er dringend naar middelen gezocht worden. In de zomer sloot de fabriek in Girona plots omdat de schulden hoog waren opgelopen.
De Catalaanse overheid wou wel bijspringen om de fabriek tijdelijk open te houden maar wou niet het hele schuldenberg ophoesten. In 2015 toonde KTM al interesse maar nu neemt het daadwerkelijk 60% van de aandelen in invensteringsmaatschappij Black Toro over. Wat er met GasGas gaat gebeuren is nog niet bekend. Volgt er eenzelfde scenario als met Husqvarna of kan het Spaans merk zijn eigenheid behouden? De trialmodellen van GasGas zijn traditioneel de sterkhouders van het merk dat met het model TXE intussen ook elektrische trialmotoren op de markt brengt.
Foto: gasgas.com
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…