Het seizoen 2019 zit erop en dat betekend terug kijken maar ook vooruitkijken! In deze Take 5 spreken wij met Mick Kennedy. Deze Zuid-Hollander hikt al een aantal seizoenen tegen een doorbraak aan maar iedere keer gaat het mis. Wij gaan opzoek naar het verhaal achter die tegenslagen.
MXMag: Dit jaar was jij actief in KNMV ONK 65cc Grote Wielen. Jij werd twaalfde in de eindstand omdat jij slechts vier wedstrijden in actie kwam. Hoe verliep jou seizoen?
MK: “Het seizoen begon eigenlijk heel goed! Ik was in goede vorm en ook de YZ65 hadden wij goed voor elkaar na heel veel testen met de vering. Tijdens de eerste wedstrijd van het EMX65 ging het helemaal mis. Tijdens de tweede manche in Slowakije ging ik op een tafelberg er achterover af. Ik kwam net te kort met een aardige valpartij als gevolg. Ik brak mijn elleboog en daarom moest ik vele wedstrijden missen. Later in het seizoen brak ik ook nog mijn hand en daarna ook nog mijn voet. Nu moet ik wel zeggen dat ik de voet met de fiets terwijl ik zelf niet fietste! Om kort te zijn, het was een seizoen om snel te vergeten!”
MXMag: Ondanks die tegenslag stond jij wel aan de start tijdens de EMX65 finale in Loket en werd jij de eerste manche ook nog de beste Nederlander met een zesde plaats. Hoe verliep die wedstrijd in Tsjechie voor jou?
MK: “Ik was al heel blij dat ik mee mocht doen aan de wedstrijd in Loket. En het ging ook goed, de eerste manche had ik een goede start en kon goed volgen. De tweede manche verliep na een mindere start ook minder goed. Ik zat achter een rijder en ik dacht dat die de finishbult niet in sprongen. Ik hield dus in maar hij spong toch en dat wilde ik ook. Ik kwam echter te kort en klapte met het voorwiel tegen de tweee bult. Ik ging er voorover af en was even de weg kwijt. Ik kon de wedstrijd niet uitrijden en dat was een teleurstelling na de goede eerste manche.”
MXMag: Jou naam komt mij bekend voor, heeft jou vader ook gecrosst?
MK: “Dat klopt, mijn vader Mike heeft altijd bij de KNMV Jeugd gereden. Eerst beide jeugd en later via de senioren door gegroeid naar de Inters. Hij heeft tot 2009 zelfde gereden maar nu rijdt hij niet meer.”
MXMag: Hoe ziet jou programma in 2020 eruit?
MK: “Ik maak de overstap naar de 85cc Grote Wielen en ik ga het KNMV ONK en de KNMV Dutch Masters of Motocross rijden. Verder wil ik nog het EMX85 gaan rijden.”
MXMag: Wat is jou doelstelling voor 2020, wanneer is dit seizoen geslaagd?
MK: “Zowel in het ONK als de DMofMX is het doel om in de top tien te rijden. Voor het EMX85 wil ik mezelf graag kwalificeren tijdens de wedstrijden. Als ik dan ook nog punten kan pakken in ‘North-West’ is mijn seizoen zeker geslaagd.”
MXMag: Wil jij nog iets toevoegen aan dit gesprek?
MK: “Heel graag want ik wil mijn dank uitspreken naar Motorcross AAD (Fred van Wordragen) voor de jarenlange steun. Verder ook Shock Therapy ( Bert van Keulen ) voor het maken van een super verende motor en EHR Tuning (Eddy van den Hoek ) voor het klaarmaken van de super snelle motoren. Als laatste ook nog de heren van Double D Designs (Alan en Erik) voor de Kenny Kleding, Scott brillen en de sticker sets want dankzij hun staat er altijd weer een mooi ‘plaatje’ klaar voor de wedstrijden.”
MXMag: Dank je wel voor dit gesprek en veel succes gewenst! Wij gaan je volgen!
MK: Dank jullie wel.
Door: Steven van Kempen/KEMCO
Foto: #FvdEPhotography
Het komende seizoen zal Bertram Thorius gaan uitkomen voor De Baets MX Team-Yamaha. De Deen…
In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…