Dat hendeltje aan de linkerkant van je stuur is een veel gebruikt item op je crossmotor. Een deugdelijke koppeling is noodzakelijk om vooraan te eindigen tijdens je wedstrijd maar indien het kleinood niet goed werkt brengt het je onherroepelijk in de problemen. Als je koppelingshendel te zwaar is om te bedienen krijg je last van armpump.
In de onderstaande video wordt getoond hoe je een koppelingshendel inspecteert. Smeren en afstellen is nadien de sleutel tot succes. Heeft de kabel een knikje of zie een beschadiging? Vervang deze dan door een nieuw exemplaar. In de tweede video zie je hoe je de koppeling zelf aan een controle onderwerpt. De frictieplaten en de veren worden nagemeten om te zien of ze binnen de tolerantiewaarden van de fabrikant vallen.
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…