Om één of andere reden liggen elektrische motoren bij heel wat rijders gevoeliger dan elektrische wagens bij automobilisten. Zijn die vooroordelen terecht of verdient elektrisch motorrijden ook een plek onder de zon? Onze collega’s van Motornieuws mochten spelevaren met de veelzijdige Zero Motorcycles FX!
Licht (amper 131 kg), véél koppel en zowel op de weg als onverhard thuis. Dat schijnt vooral synoniem met bakken rijplezier! Klopt dat ook? En wegen de voordelen op tegen de nadeel? Bekijk de onderstaande test:
Motor
Type: Electro motor
Cilinderinhoud: nvt
Maximaal vermogen: 45 pk – constant
Maximaal koppel: 106 Nm – constant
Transmissie: directe aandrijving
Eindoverbrenging: riem
Rijwielgedeelte
Frame: stalen buizen frame
Voorvork: 41 mm Showa Upsd, volledig instelbaar
Achterschokbreker: Showa monoshock, volledig instelbaar
Remmen voor: Enkele 300 mm schijf met tweezuiger remklauwen
Remmen achter: 245 mm schijf met enkelzuiger remklauw
Voorwiel: 21 inch
Achterwiel: 18 inch
Afmetingen
Wielbasis: 1428 mm
Zithoogte: 880 mm
Rijklaar gewicht: 131 kg
Tankinhoud: nvt
Laden: standaard stekker in standaard stopcontact.
Laadtijd: van 0-100 % in 10 u
Prijs
België: 12.390 euro
Prijs Nederland: 13.005 euro
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…