Glenn Coldenhoff en GasGas kijken uit naar competitie!

Oké, in hun eerste jaar topmotorcross sinds lange tijd heeft GasGas pech met de timing. Toch laat de Spaans-Oostenrijkse fabrikant de schouders niet hangen. Als hun fabrieksteams over enkele weken weer aan de start van de GP’s staan, zal dat met nieuwe 2021 fabrieksmotoren zijn!

Regerend MX of Nations kampioen Glenn Coldenhoff stak voor GasGas het vuur aan de lont. ‘The Hoff’ is ondanks pech toch netjes 6de in de MXGP tussenstand. Samen met Ivo Monticelli, Jeremy Sydow en Simon Längenfelder zal Glenn tijdens de internationale wedstrijd in Arnhem- op 26 juli- debuteren met de nieuwe fabrieksmachine.

Hoewel het Coldenhoff niet meezat, zal Standing Construct teammaat Ivo Monticelli des te meer gemotiveerd zijn nu hij eindelijk kan afrekenen met een frustrerende seizoensstart. Vooral is een plaats in de top-vijf van het WK MGP zijn logische doel.

Glenn Coldenhoff: “Deze nieuwe motor is iets waar ik echt naar uitgekeken heb. Hij ziet er geweldig uit en het is heel cool dat we weer gaan racen met ’n nieuwe motor. Het is duidelijk dat de afgelopen maanden niet verliepen zoals iedereen verwachtte, maar dit is een speciaal moment voor ons allemaal. Ik voel me echt goed en mijn gevoel met de nieuwe motor is geweldig. Ik wil nu gewoon weer achter het hek gaan staan en beginnen met racen!”

Voor DIGA Procross GASGAS Factory Junior Simon Längenfelder is Arnhem geen première sinds de competitie begin maart stil viel. Het Duitse supertalent stond ondertussen immers al op het podium in de openingswedstrijd van het Tsjechische kampioenschap.

Simon Längenfelder: “Deze nieuwe motor maakt alles nog beter voor mij. Het voelt zo goed, dat ik niet kan wachten om weer te gaan racen! De komende weken zal ik hard blijven werken, zodat ik in topconditie weer kan beginnen met mijn nieuwe GASGAS.”

Robert Jonas, VP Motorsports Offroad: “Dit is weer een mijlpaal voor GASGAS Motorcycles. De wetenschap dat Glenn, Ivo, Jeremy en Simon teruggaan naar de MXGP en MX2 competitie op de nieuwe GASGAS MC 450F en MC 250F fabrieksmachines is een trots en belangrijk moment voor alle betrokkenen. Na de terugkeer van GASGAS naar de top van de motorcross eerder dit jaar, was de introductie van deze nieuwe motoren een belangrijke volgende stap voor ons. Als we weten hoezeer zowel Standing Construct GASGAS Factory Racing als DIGA Procross GASGAS Factory Juniors er naar uitkijken om weer te gaan racen, zodat ze hun laatste weken van voorbereiding kunnen afronden en vervolgens een paar maanden van MXGP-races met hun nieuwe GASGAS Factory Racing-machines kunnen beginnen is het echt spannend. We kijken er echt naar uit om deze nieuwe motoren op de baan te zien en om al onze rijders hun 2020 MXGP- en MX2-seizoen te laten voortzetten”.

Foto’s: shotbyBavo

 

 

Steven

Recent Posts

Bertram Thorius tekent bij De Baets MX Team-Yamaha

Het komende seizoen zal Bertram Thorius gaan uitkomen voor De Baets MX Team-Yamaha. De Deen…

3 uur ago

Jeremy Seewer: “de Ducati is ongelooflijk goed in de bochten”

In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…

4 uur ago

Fredsoe zet handtekening bij Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna

Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…

7 uur ago

Internationale motorcross op de Keiheuvel volgend jaar op 9 en 10 augustus

Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…

9 uur ago

Deel van de pink geamputeerd bij Wereldkampioen Vanluchene

Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…

1 dag ago

Tyla van de Poel verder met De Baets MX Team-Yamaha

Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…

1 dag ago