Eerder deze week kondigde André Mathieu op social media aan dat zijn circuit in Lierneux (provincie Luik) zou gesloten worden voor training. Dat was ‘n rechtstreeks gevolg van de ingetrokken openingsvergunning van de lokale overheid. Een misnoegde burger had eerder klacht ingediend tegen het aantal trainingen -nochtans duidelijk beperkt- dat in Lierneux plaats vond.
Door deze (tijdelijke?) sluiting komt opnieuw meer druk op het aanbod aan permanente circuits in Wallonië en in België in het algemeen. Op sociale media trok ondermeer Clément Desalle fel van leer tegen het gebrek aan steun van de overheid voor de motorcross.
Gezien de ligging zou het -mits goede wil van beide kanten- immers mogelijk moeten zijn om wel een degelijk compromis te vinden voor het circuit van Lierneux. Zodat de mensen uit de buurt garanties krijgen over een respectvolle uitbating enerzijds en dat rijders anderzijds toch een beroep kunnen de op een bijkomende trainingsomloop.
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…