De beide stelbouten om de kettingspanning te regelen zijn af en toe aan vervanging toe. Deze kunnen verbogen zijn maar ook zijn de zeskantkoppen onderhevig aan slijtage waardoor het bijstellen of de demontage moeilijk kan verlopen. En de bouten kunnen vast komen te zitten in de achterbrug waardoor een reparatie zich opdringt.
Het vastzitten komt door corrosievorming. Een stalen bout in een aluminium swing-arm kan erg vast komen te zitten door de verschillen in corrosie tussen staal en aluminium. U hebt dan penetratie-olie en een warmtebron nodig om de bout los te krijgen. In de video zie je hoe al de mogelijkheden om de bout te verwijderen. Monteer een nieuw setje stelbouten altijd met een anti-seize product.
Triumph Motorcycles onthult zijn allereerste 450cc crossmotor, ontworpen in samenwerking met de GOAT, Ricky Carmichael.…
Red Bull KTM Factory Racing is verheugd te kunnen aankondigen dat de opwindende Grand Prix-winnende…
John Cuppen heeft afgelopen zondag in Veldhoven goede zaken gedaan in de strijd om het…
Later deze maand reist Kay de Wolf naar de USA om kennis te maken met…
Er komt een einde aan de samenwerking tussen Valentin Guillod en Team SR-Ship to Cycle-MotoBlouz-Honda.…
De Amerikaanse Motor federatie (AMA) heeft de startnummers voor het seizoen 2025 bekend gemaakt. Alleen…