Zonder twijfel is het niveau van een standaard KTM al erg hoog maar alles kan beter. Het Amerikaans bedrijf Ride Engineering uit Costa Mesa, Californië geeft een aantal tips om de rijeigenschappen met kleine tweaks te verbeteren. De insteek is dat KTM vanaf modeljaar 2019 hun frame wat stijver heeft gemaakt.
Met het vervangen van een aantal onderdelen creëer je wat meer flex en dus wat meer comfort. Zo worden o.a. triple clamps en het linksysteem aangepast maar ook de luchtvork krijgt een ietwat andere afstelling. Het standaard stuur werd vervangen door eentje van Protaper. De tandwielverhouding werd lichtjes aangepast om het inkomend vermogen wat minder bruut te maken.
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…