Tijdens de drie wedstrijden in Houston waren er enkel technische innovaties te zien op het circuit. Zo was er de luchtschokbreker van Justin Barcia maar ook op de Honda van Jett Lawrence was er iets te zien. Op het achterwiel stond een apparaatje dat niks anders kan zijn dan een sensor om de draaisnelheid te meten.
Als je de draaisnelheid van een wiel wil meten moet je data toevoegen aan de ECU. Die data komt van en sensor vergelijkbaar van deze van jouw auto om b.v. de ABS te laten werken. Jett Lawrence gebruikte het systeem alleen tijdens de vrije oefeningen en dus niet in de wedstrijd. Traction control is in principe verboden in de AMA Supercross. In de reglementen staat dat er geen sensor op het voorwiel mag staan. Die van Lawrence staat op het achterwiel en het lijkt erop dat Honda data wil verzamelen via de sensor. Of de ECU daadwerkelijk ingrijpt wanneer wielspin optreed is niet geweten.
Foto: dirtbikerider
Triumph Motorcycles onthult zijn allereerste 450cc crossmotor, ontworpen in samenwerking met de GOAT, Ricky Carmichael.…
Red Bull KTM Factory Racing is verheugd te kunnen aankondigen dat de opwindende Grand Prix-winnende…
John Cuppen heeft afgelopen zondag in Veldhoven goede zaken gedaan in de strijd om het…
Later deze maand reist Kay de Wolf naar de USA om kennis te maken met…
Er komt een einde aan de samenwerking tussen Valentin Guillod en Team SR-Ship to Cycle-MotoBlouz-Honda.…
De Amerikaanse Motor federatie (AMA) heeft de startnummers voor het seizoen 2025 bekend gemaakt. Alleen…