Experimenteert Honda met traction control?

Tijdens de drie wedstrijden in Houston waren er enkel technische innovaties te zien op het circuit. Zo was er de luchtschokbreker van Justin Barcia maar ook op de Honda van Jett Lawrence was er iets te zien. Op het achterwiel stond een apparaatje dat niks anders kan zijn dan een sensor om de draaisnelheid te meten.

Als je de draaisnelheid van een wiel wil meten moet je data toevoegen aan de ECU. Die data komt van en sensor vergelijkbaar van deze van jouw auto om b.v. de ABS te laten werken. Jett Lawrence gebruikte het systeem alleen tijdens de vrije oefeningen en dus niet in de wedstrijd. Traction control is in principe verboden in de AMA Supercross. In de reglementen staat dat er geen sensor op het voorwiel mag staan. Die van Lawrence staat op het achterwiel en het lijkt erop dat Honda data wil verzamelen via de sensor. Of de ECU daadwerkelijk ingrijpt wanneer wielspin optreed is niet geweten.

Foto: dirtbikerider

Recent Posts

KTM zoekt naar overbruggingskrediet

Zoals verwacht is het omkeren van de precaire situatie van motorfabrikant KTM een werk van…

10 uur ago

Dietger Damiaens sluit af met EK brons

Meervoudig MX kampioen Dietger Damiaens (Dam Racing KTM) is goed op weg om 'n schitterend…

14 uur ago

Marc-Antoine Rossi naar Red Bull KTM

De veelbelovende Franse jongeling Marc-Antoine Rossi zal in 2025 de kleuren van Red Bull KTM…

18 uur ago

Stefan Everts over de snelheid in de MX2

Eerder deze week stond er een interview te lezen met Stefan Everts op mxgp.com. Geoff…

18 uur ago

Valerio Lata met HRC Honda naar WK MX2

Valerio Lata heeft een meerjarige overeenkomst met HRC Honda afgesloten. Dat maakte Honda vandaag bekend.…

2 dagen ago

Liam Everts sluit zich aan bij Nestaan Husqvarna Factory Racing

Met een nieuwe start en een nieuw startnummer, 26, is Liam Everts klaar om zijn…

2 dagen ago