Cooper Webb wint op traditionele vering

Tijdens de eerste wedstrijden waren alle ogen gericht op de luchtvering van Justin Barcia maar ook Cooper Webb reed ermee. De luchtdemper van WP is een item dat al enkele malen geïntroduceerd werd maar ook even snel weer werd afgevoerd.

Tijdens een persconferentie zei Red Bull KTM-rijder Cooper Webb dat ook hij de eerste races met een achterschokdemper op lucht onderweg was maar zijn laatste twee overwinningen kon hij wel degelijk behalen met een traditionele spiraalveer. Welke vering Webb tijdens de komende races gaat gebruiken kwamen we niet te weten.

Cooper Web:De luchtvering heeft een enorm potentieel, maar we hebben niet zoveel kunnen testen als we gehoopt hadden in het tussenseizoen, gewoon door een gebrek aan onderdelen. Het team was hier deze week en ik heb het gevoel dat we echt grote vooruitgang hebben geboekt met de air shock. Ik voelde me er deze week echt goed bij en had er vertrouwen in. Dus we zullen aan een aantal dingen werken en zien waar we uitkomen in Daytona.

Over zijn plek in het kampioenschap, nu slechts zes punten achter leider Roczen, is Webb vol vertrouwen dat hij op een goede plek staat: “Het is zeker een goede plaats om te staan. Zoals je al zei, die rode plaat is altijd het doel en waar je graag zou willen zijn. Er is nog wat te racen, dat is zeker. Kenny was super sterk in het begin van het seizoen, en dat is hij nog steeds. We moeten proberen om dat gat te dichten. Je weet nooit wat er kan gebeuren, maar het is leuk om dat gat deze laatste twee weekends te dichten en in ieder geval een beetje druk te zetten. Ik hou van waar ik sta, ik hou van waar het schema naartoe gaat, wat betreft de volgende races en Daytona. Ik heb Dallas altijd leuk gevonden. Ik denk dat Atlanta een interessante race wordt. Ik heb echt genoten van Salt Lake. Ik ben tevreden met waar ik nu sta, maar we blijven doorgaan en proberen de puntjes op de i te zetten. De klasse is zwaar. Het is knotsgek. Er zijn veel jongens die vooraan mee kunnen doen.

Webb, die bekend staat om zijn vermogen om onder druk te presteren, zei dat hij niet echt wist wat het geheim was. “Ik weet het niet zeker. Ik geniet gewoon van het racen. Onze doelen zijn allemaal om te winnen en zo goed mogelijk te zijn. Ik voel me erg op mijn gemak in die situaties onder hoge druk. Ik weet niet of ik een antwoord voor je heb. We strijden op het hoogste niveau, dus het is al zo’n adrenalinestoot. Als je die druk toevoegt, gaat het voor mij nog een tandje hoger. Ik geniet daar echt van. Dat is waar ik voor leef, denk ik.”

Foto’s: Align Media en archief

Recent Posts

De BMW F 450 GS concept-motor op de EICMA 2024

BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…

3 uur ago

VIDEO: de nieuwe enduro’s op de EICMA 2024

De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…

11 uur ago

FOTO: Beta op drift met Casey Stoner!

Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…

11 uur ago

VIDEO: Watch-party met Kay De Wolf

Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…

23 uur ago

David Cracco met Dreams Racing in het EMX125

Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…

1 dag ago

Coenen bros in Fly Racing voor 2025

Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…

1 dag ago