Over drie weken zetten we een belangrijke stap voor het MX-masterplan met de introductie van het betaalsysteem voor vrije trainingen. Op de achtergrond zitten we ondertussen natuurlijk niet stil: we willen zo snel mogelijk aan de slag bij de clubs! Zo staan er al gesprekken met diverse provincies en gemeenten gepland. Nu al is duidelijk dat de actieve houding vanuit de crosswereld zeer wordt gewaardeerd. En dat biedt perspectief voor de toekomst!
App
Sinds de vorige update zijn er onder andere belangrijke stappen gezet om de invoering en uitvoering van het betaalsysteem vlot te laten verlopen. Zo staat er een update van de KNMV-licentieapp klaar. Daarmee kan je als rijder vanaf 1 april, nadat jij je eerst bij een club voor een training hebt ingeschreven, de twee euro voor het masterplan voldoen. Meld je daarna, zoals altijd, bij de club en je kunt de baan op. Hoe het precies zal werken leggen we binnenkort uitgebreid uit.
Expertgroep
Voor een aantal belangrijke vraagstukken binnen het plan is een expertgroep opgericht met vertegenwoordigers namens clubs en rijders en andere specialisten. Deze groep bestaat uit:
– Camiel van Berkesteijn (KNMV bondsbureau/voorzitter)
– Pepijn de Haan (secretaris MC Delfcross)
– Harry van Haren (expert gemeentelijke en provinciale procedures)
– Wim Mulder (lid KNMV Raad van Toezicht)
– Koen Pijpers (vicevoorzitter MON)
– Joost Ruiterkamp (licentiehouder)
– Frans Schermer (adviesbureau Peutz)
Meer informatie over de leden van de expertgroep vind je hier. De expertgroep is aan de slag met…
– een verdeelsleutel: welke club krijgt welke bijdrage en waarvoor?
– de prioritering: bij welke clubs moeten we als eerste aan de slag?
– een compensatieregeling: naar clubs die zelf al investeerden in legalisering, veiligheid en/of duurzaamheid vloeit geld terug voor eerder gemaakte kosten.
De voorstellen en adviezen van de expertgroep worden voorgelegd aan het bestuur voor een definitieve beslissing.
Succes in Halle
Na een loodzwaar traject van zes jaar is het de Halmac in Halle, samen met adviesbureau Peutz en de KNMV, recent gelukt om een hernieuwde vergunning te krijgen. Ontdek hier hoe dat gegaan is. De strijd van de Halmac laat zien hoe belangrijk het is dat we er als crosswereld samen de schouders onder zetten: ‘Doen we NX, dan verdwijnt MX!’
Komende week volgt een nieuwe update. Ondertussen ben je met vragen, input en kritiek altijd welkom via sport@knmv.nl.
Met vriendelijke groet,
Camiel van Berkesteijn
KNMV Sporttechnisch manager
Foto: #NiekFotografie
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…