Coldenhoff: “Probeer het maximale eruit te halen.”

Zonder twijfel had Glenn Coldenhoff meer verwacht van zijn eerste seizoen in het fabrieksteam van Yamaha. De 30-jarige crosser bezet momenteel de achtste plaats in de tussenstand van het FIM wereldkampioenschap MXGP. In Arroyomolinos werd de Brabander dertiende nadat hij zo goed aan de eerste manche was begonnen. Hier doet ‘The Hoff’ zijn verhaal samen met teamgenoten Jeremy Seewer en Ben Watson die vecht door een nieuwe contract.

Jeremy Seewer:
‘’Het begint absoluut te verbeteren. Ik had het hier vorig jaar heel moeilijk en ik denk dan ook dat we een grote stap voorwaarts hebben gezet met mijn rijden en het gevoel op de baan. Ik had een goede snelheid en een goede tijd in de tijdtraining. Ik moet gaan werken aan de eerste twee bochten. Ik pak telkens goede starts maar daarna lijkt het wel of ik op het verkeerde moment op de verkeerde plaats ben. Als ik de eerste bocht op een tweede plaats door kom, lig ik door de chaos bij het inrijden van de tweede bocht op een zesde plaats. Ik pakte het daarna snel weer op maar wanneer je zo bent als mij, niet in topvorm, dan is het moeilijk om naar voren te komen als het allemaal zo dicht bij elkaar zit. Je moet 100 procent zijn. Ik heb vandaag goed gescoord. Ik heb mijn best gedaan. Ik moet aan mezelf blijven werken, hard blijven werken om mijn conditie te verbeteren en ook met het team en de motor. We hebben nog werk te doen om terug op het podium te komen en daarom blijven we er voor gaan.’’

Glenn Coldenhoff:
‘’We hebben deze ochtend een aantal dingen met de afstelling van de motor geprobeerd. Het was best moeilijk om dit in de korte tijd die je hebt te doen. We kwamen niet helemaal uit waar ik graag zou willen zijn maar ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd. Iedere keer als ik de baan op ga, probeer ik het maximale eruit te halen. Het voelde in de eerste manche goed. Ik pakte een hele goede start. Ik reed op een derde plaats en werkte mijzelf op naar een tweede plaats. Een aantal rijders wisten mij te passeren en helaas kwam ik toen in aanraking met Jeffrey Herlings waardoor ik ten val kwam. Hierdoor kon ik er niet meer uithalen dan een tiende plaats. In de tweede manche pakte ik een mindere start maar nog steeds wel redelijk goed. Mijn rijden en het gevoel waren hetzelfde als in de eerste manche. Ook nu maakte ik een kleine valpartij en eindigde als veertiende. Het is niet waar ik wil zijn en ik ben dan ook best wel teleurgesteld. We blijven hard werken om terug te komen waar we willen zijn.’’

Ben Watson:
‘’Ik had een goede start van de dag. Omdat ik vorige week mijn enkel heb verdraaid besloot ik om in de tijdtraining niet veel te rijden. Ik had een goed gevoel en wist een betere tijd neer te zetten dan vorige week. Helaas zette ik mijn voet in de eerste manche neer zoals je dit eigenlijk altijd doet, maar hierbij kreeg hij weer een flinke tik. Ik voelde me goed maar hij was na een week rust nog niet sterk genoeg. We hebben besloten om de tweede manche over te slaan om de situatie niet erger te maken. Ik hoop dat ik in Arco kan rijden en dat ik me daar weer goed voel.’’

Door: Steven van Kempen/KEMCO
Foto: #NiekFotografie

Recent Posts

De BMW F 450 GS concept-motor op de EICMA 2024

BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…

9 uur ago

VIDEO: de nieuwe enduro’s op de EICMA 2024

De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…

17 uur ago

FOTO: Beta op drift met Casey Stoner!

Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…

18 uur ago

VIDEO: Watch-party met Kay De Wolf

Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…

1 dag ago

David Cracco met Dreams Racing in het EMX125

Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…

1 dag ago

Coenen bros in Fly Racing voor 2025

Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…

1 dag ago