Eind vorig jaar publiceerde Apple een document waarin het de risico’s beschrijft van het monteren van een iPhone op het stuur van een krachtige motorfiets. Daaruit blijkt dat iPhone-camera’s blijvende schade oplopen van trillingen op bepaalde frequenties.
We zien jullie nog geen iPhone op het stuur van je crossmotor monteren maar we weten dat endurorijders en eigenaars van baanmotoren steeds meer een smartphone gebruiken als GPS. Ook mountainbikes werden in deze berichten als boosdoeners genoemd.
Dit is wat Apple er over zegt: “We ontwierpen camerasystemen met optische beeldstabilisatie en autofocus voor iPhone met een oog op duurzaamheid. Langdurige directe blootstelling aan trillingen met hoge amplitude binnen bepaalde frequenties kunnen de prestaties van de camera’s echter verslechteren. Het wordt aanbevolen om uw iPhone niet bloot te stellen aan langdurige trillingen met een hoge amplitude.”
Nog volgens Apple is het beter om gebruik te maken van een trillingsdempende houder. iPhone-lenzen met optische beeldstabilisatie zijn gevoelig voor hevige trillingen. Dit komt door de aanwezige gyroscopen en magnetische sensoren. Deze sensoren compenseren bewegingen en trillingen bij het maken van foto’s of video. Hierdoor leggen de lenzen scherpere beelden vast, ook als de gebruiker bijvoorbeeld aan het wandelen is of in een auto zit.
Het komende seizoen zal Bertram Thorius gaan uitkomen voor De Baets MX Team-Yamaha. De Deen…
In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…
Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…
Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…