Eind vorig jaar publiceerde Apple een document waarin het de risico’s beschrijft van het monteren van een iPhone op het stuur van een krachtige motorfiets. Daaruit blijkt dat iPhone-camera’s blijvende schade oplopen van trillingen op bepaalde frequenties.
We zien jullie nog geen iPhone op het stuur van je crossmotor monteren maar we weten dat endurorijders en eigenaars van baanmotoren steeds meer een smartphone gebruiken als GPS. Ook mountainbikes werden in deze berichten als boosdoeners genoemd.
Dit is wat Apple er over zegt: “We ontwierpen camerasystemen met optische beeldstabilisatie en autofocus voor iPhone met een oog op duurzaamheid. Langdurige directe blootstelling aan trillingen met hoge amplitude binnen bepaalde frequenties kunnen de prestaties van de camera’s echter verslechteren. Het wordt aanbevolen om uw iPhone niet bloot te stellen aan langdurige trillingen met een hoge amplitude.”
Nog volgens Apple is het beter om gebruik te maken van een trillingsdempende houder. iPhone-lenzen met optische beeldstabilisatie zijn gevoelig voor hevige trillingen. Dit komt door de aanwezige gyroscopen en magnetische sensoren. Deze sensoren compenseren bewegingen en trillingen bij het maken van foto’s of video. Hierdoor leggen de lenzen scherpere beelden vast, ook als de gebruiker bijvoorbeeld aan het wandelen is of in een auto zit.
BMW experimenteert graag met haar GS-concept. Het GS-gamma uit München is breed uitgesmeerd maar de…
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…