Iedereen die zijn crossmotor langdurig gebruikt krijgt er mee te maken: lagers vervangen. Die zitten zowat overal in je machine. Ze zitten in de motor, je achterbrug, het linksysteem, de wielnaven en het balhoofd.
Vandaag laten we zien hoe je de lagers van het balhoofd vervangt. De oude lagers verwijderen vergt speciaal gereedschap alsook het plaatsen van nieuwe. Elke motorcrosswinkel heeft die speciale montagesetjes in huis. Nieuwe lagers in het balhoofd kloppen met een hamer is uit den boze. De stalen ring moet er wel degelijk ingeperst worden met een hydraulische pers of het tooltje van je lokale motorcrossboer. Ben je niet zeker van je zaak? Laat dit werkje dan uitvoeren door een ervaringsdeskundige.
Beelden: Rocky Mountain ATV
Eerder deze maand verscheen er een persbericht vanuit het Yamaha-kamp met de melding dat ze…
Op 11 januari 2025 zullen alle Belgische kampioenen gehuldigd worden op het circuit Jules Tacheny…
Vandaag werd bekend dat de Duitser Ken Roczen op de Suzuki zal blijven rijden. Het…
Tijdens de Supercross Paris heeft Marvin Musquin afscheid genomen van zijn sport. De Fransman werd…
Het gerucht is er al maanden, maar nu is het officieel bekendgemaakt. Jorge Prado maakt…
De grootste Europese SX van het seizoen zit er weer op. En qua spektakel mocht…