Vier Belgische rijders op vier van de meest begeerde machines in de paddock zullen volgend seizoen achter het starthek van het MX2-wereldkampioenschap staan. En dat is historisch!
Jago Geerts is al enkele seizoenen de belichaming van de terugkeer van ons land in de voorhoede van de motorcross op mondiaal niveau. Maar de Yamaha-rijder staat er niet meer alleen voor en dat geldt zeker voor volgend seizoen. In 2023 krijgt hij een laatste kans om die wereldtitel te pakken vooraleer hij de verplichte stap zet naar de MXGP.
Na zijn eerste volledige seizoen in de MX2 heeft Liam Everts een baan aangeboden gekregen bij het Red Bull KTM Factory Racing team en zal hij worden vergezeld door Sacha Coenen. Zijn tweelingbroer Lucas heeft onderdak gevonden bij het Husqvarna Nestaan fabrieksteam.
Met vier getalenteerde Belgen, waaronder een regerend vice-kampioen, die op vier officiële fabrieksmachines rijden, kunnen we alleen maar uitkijken naar het seizoen 2023. Het wordt een uitzonderlijk jaar in de MX2-klasse.
In de MXGP zullen we ons in de tegenovergestelde situatie bevinden omdat er voor het eerst sinds lange tijd slechts één Belg officieel aan het kampioenschap deelneemt. Met een JM Racing Honda zou Brent Van Doninck ons wat moois moeten kunnen bieden door het zeer goede einde van het seizoen in 2022 te bevestigen.
In de EMX125 klasse zullen Harry Seel en Ian Ampoorter, beiden rijdend voor het F4E Racing GasGas team, hun debuut maken in de klasse.
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…
Na slechts een seizoen komt er al een breuk tussen Kevin Brumann en SixtySeven Racing…