In eerste instantie leek het erop dat Ken Roczen bij Firepower Honda zou tekenen. Maar de Duitser was te zeer onder de indruk geraakt van de Suzuki na enkele testen met de gele machine. Op PulpMX legt hij uit waarom hij voor het komende SX-seizoen voor de HEP Suzuki koos.
“Ik was behoorlijk overtuigd (om bij zijn privéteam Honda te blijven), maar tegelijkertijd wilde ik de Suzuki-optie een echte kans geven. Ik wilde geen vooroordelen hebben, ik wilde gewoon op hun motor rijden. Ik heb een paar dagen gereden en uiteindelijk de beslissing genomen om met HEP in zee te gaan en ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb“, aldus de Duitser.
“Ik vond het leuk, ik wilde iets nieuws en ik had een goed gevoel. Ik voelde me comfortabel, ik hou echt van de grootte van de motor – hij voelt groter dan de Honda. Ik kijk ernaar uit om er nog wat aan te werken, maar wat betreft de basis die ze me gaven, was ik echt onder de indruk.”
Met de overeenkomst tussen Suzuki en Roczen komt er uiteindelijk weer wat leven in een merk dat zowat alle motorsportactiviteiten op een erg laag pitje had gezet. K-Roc hoopt zelf stiekem dat hij met de deal Suzuki weer op de kaart kan zetten in motorcrossland.
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…