Febiac, de organisator van het jaarlijkse Autosalon, liet gisteren weten dat er in 2024 geen nieuwe organisatie komt. Er is te weinig animo vanuit de auto-industrie en dus wordt volgend jaar geschrapt.
Dit jaar werd een 99ste editie gehouden (Febiac maakte er fijntjes de 100ste van) maar een aantal merken hadden in januari al hun kat gestuurd. Ook waren er geen motoren aanwezig op de zogenaamde Brussels Motorshow. Ook in andere landen verdwijnen de grote beurzen in sneltempo. Genève ging failliet, Parijs was gedecimeerd tot de helft en Frankfurt werd omgevormd tot een soort van mobiliteitsbeurs zonder veel succes.
In Brussel kromp het Autosalon tot de helft van voor de coronacrisis en kreeg dit jaar 265.000 bezoekers over de vloer. Dat aantal lag lager dan de beoogde 400.000. Intussen hebben enkele grote spelers afgezegd en sommigen maken zelfs gewag van het feit dat het voor altijd zal gedaan zijn. Gelukkig zijn de grote motorbeurzen zoals de EICMA in Milaan en Intermot in Keulen wel succesvol en zijn het meer dan waardig alternatieven voor de motorliefhebber.
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…
Na slechts een seizoen komt er al een breuk tussen Kevin Brumann en SixtySeven Racing…