Febiac, de organisator van het jaarlijkse Autosalon, liet gisteren weten dat er in 2024 geen nieuwe organisatie komt. Er is te weinig animo vanuit de auto-industrie en dus wordt volgend jaar geschrapt.
Dit jaar werd een 99ste editie gehouden (Febiac maakte er fijntjes de 100ste van) maar een aantal merken hadden in januari al hun kat gestuurd. Ook waren er geen motoren aanwezig op de zogenaamde Brussels Motorshow. Ook in andere landen verdwijnen de grote beurzen in sneltempo. Genève ging failliet, Parijs was gedecimeerd tot de helft en Frankfurt werd omgevormd tot een soort van mobiliteitsbeurs zonder veel succes.
In Brussel kromp het Autosalon tot de helft van voor de coronacrisis en kreeg dit jaar 265.000 bezoekers over de vloer. Dat aantal lag lager dan de beoogde 400.000. Intussen hebben enkele grote spelers afgezegd en sommigen maken zelfs gewag van het feit dat het voor altijd zal gedaan zijn. Gelukkig zijn de grote motorbeurzen zoals de EICMA in Milaan en Intermot in Keulen wel succesvol en zijn het meer dan waardig alternatieven voor de motorliefhebber.
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…