Hier zijn de nieuwe enduro’s van Beta

De in Rignano sull’Arno gevestigde constructeur presenteert de nieuwe Beat RR-modellen voor 2024. Deze motoren nemen veel van de kenmerken van zijn voorganger over maar zijn herzien met een aantal belangrijke nieuwe kenmerken die in het hele gamma zijn geïntroduceerd. Ook zijn er andere upgrades die specifiek zijn voor bepaalde motorafmetingen, om de suprematie van de RR-familie als geheel te behouden.

Beta heeft nauw samengewerkt met Enduro-kampioenen Brad Freeman en Steve Holcombe om een reeks kleine verbeteringen te ontwikkelen. Dat zijn tal van kleine verbeteringen aan zowel de aandrijflijn als het frame/vering voor de RR 2-takt en 4-takt modellen van MY 2024, om de reeds zeer geprezen kenmerken van de vorige generatie te consolideren.

Zoals altijd is de leidende filosofie van de ingenieurs bij Beta geweest om niet alleen de prestaties van de van het merk, maar ook om deze prestaties nog toegankelijker te maken. Dus in plaats van grote veranderingen, heeft dit modeljaar een reeks upgrades gekregen, bedoeld om alle uitstekende kwaliteiten van elk individuele model te consolideren. Het plaatje wordt gecompleteerd door nieuwe graphics, die het hele gamma een compromisloze race-uitstraling geven. Zoals altijd bestaat het gamma uit 8 verschillende modellen, elk met zijn eigen persoonlijkheid, om te voldoen aan de behoeften van een zeer divers spectrum van rijders.

Er is de perfecte RR voor elke rijder, maar wat elk model gemeen heeft is het vermogen om de gebruiker vertrouwen in te boezemen en een werkelijk lonende rijervaring te bieden. De
belangrijkste kenmerken van elk model zijn als volgt:

  • Zadel: het schuim waaruit de zitting bestaat heeft een andere geometrie en dichtheid voor meer comfort. Het grotere steunvlak en de andere samenstelling van de materialen bieden de rijder nu een veel comfortabeler contactpunt met de motorfiets.
  • Vering: naast de voortdurende verfijning van de vering hebben de fietsen van modeljaar 24 fietsen voorzien van lichtere vorkmantel, met name op het aangrijpingspunt van de vorkstangen. De andere bewerking van de mantel is ontworpen om gecontroleerde flexibiliteit te bieden, met het resultaat van soepelere demping van ruw terrein en dus een aanzienlijk verbeterd comfort en gevoeligheid.
  • Remmen: het remsysteem aan de voorzijde heeft een upgrade gekregen van de remleiding. De beschermende mantel van de lijn is nu beter bevestigd met een dubbele krimp (aan de boven- en onderkant, voorheen was dat alleen aan de onderkant), waardoor de remleiding onderaan), waardoor de bescherming van de remleiding beter bestand is tegen de voortdurende spanningen waaraan hij wordt waaraan hij wordt blootgesteld.
  • Radiatoren: de 250 en 300 tweetaktmodellen en de hele viertaktreeks krijgen nieuwe, lichtere en sterkere radiatoren. lichtere en sterkere radiateurs, met gevormde reservoirs in het bovenste gedeelte, zodat de motorfiets een grotere stuuruitslag kan bereiken. motorfiets een grotere stuurhoek kan bereiken. De nieuwe radiateurs, die zorgen voor een betere koelvloeistofcirculatie
    voor een betere koeling van het voertuig, hebben een groter aantal versterkingen, en zijn ook voorzien van met een nieuwe niet-plastic kap die steviger is en minder wordt blootgesteld aan mogelijke schokken.
  • Graphics: het modeljaar 24 maakt een ommekeer ten opzichte van de eenvoudige, essentiële look die de vorige motorfiets kenmerkte. De volledig nieuwe graphics hebben een agressieve, geometrische en moderne uitstraling, bereikt dankzij dankzij een vakkundig gebruik van de klassieke rode, witte en zwarte kleuren die typisch zijn voor dit model. met het frame en het plastic in het karakteristieke Beta-rood.

Recent Posts

Jeremy Seewer: “de Ducati is ongelooflijk goed in de bochten”

In een interview met Geoff Meyer op mxgp.com praat Jeremy Seewer over zijn eerste kennismaking…

40 minuten ago

Fredsoe zet handtekening bij Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna

Naast Nico Greutmann en Liam Owens zal ook Mads Fredsoe in 2025 voor Cat Moto-Bauerschmidt-Husqvarna…

3 uur ago

Internationale motorcross op de Keiheuvel volgend jaar op 9 en 10 augustus

Ook volgend jaar zal de enige motorcrossklassieker die ons land nog rijk is plaats vinden.…

5 uur ago

Deel van de pink geamputeerd bij Wereldkampioen Vanluchene

Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…

22 uur ago

Tyla van de Poel verder met De Baets MX Team-Yamaha

Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…

1 dag ago

Tolsma maakt de overstap naar Pol Motors-GasGas

Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…

1 dag ago