De KTM 300 SX is uitgerust met injectie, meer bepaald met TBI (throttle body injection) en lijkt de ultieme funbike te worden van het motorcrossgamma uit Oostenrijk. Het onderblok is dat van de 250 SX maar de bovenkant is uitgerust met een cilinder en zuiger met een boring en slag van 72 mm.
De TBI-injectie is er eentje waarbij twee elektronisch aangestuurde injectoren brandstof inspuiten in het gasklephuis, dit in tegenstelling tot de enduromodellen van voorheen die werden ingespoten via de twee spoelpoorten. Ook de powervalve wordt elektronisch aangestuurd en dat zorgt voor een erg soepele respons op het circuit.
In de benzinetank hoort dus prémix benzine (mengverhouding 1/60 volgens de instructies van KTM) maar verder hoef je je, zoals vroeger, geen zorgen te maken over sproeiers en andere carburatorafstellingen: de elektronica regelt alles in een razend tempo. Een druk op de startknop en de machine is klaar voor een test.
De grootste Europese motorbeurs EICMA in volop bezig. In de onderstaande video zie je een…
Niets zo goed om het gas te leren controleren dan een potje flat track! Tweevoudig…
Kay De Wolf schreef dit jaar geschiedenis met een grote G. The Red Hurricane bezorgde…
Na zijn zesde plaats tijdens de EMX85 finale in Loket maakt David Cracco het komende…
Het bekende Amerikaanse Fly Racing heeft eindelijk 'n toptransfer beet in het WK motorcross! Volgend…
Na slechts een seizoen komt er al een breuk tussen Kevin Brumann en SixtySeven Racing…