Door een airbagsysteem te integreren in de voering van zijn producten, heeft RST bijgedragen aan de inburgering van motorairbags, zowel op het circuit in zijn ééndelige leren pakken als op de weg met zijn touring- en sportjacks. Voor 2024 slaat het Britse merk opnieuw een nieuwe weg in met het eerste off-road gerichte airbagvest, dat gebruik maakt van de innovatieve In&motion-technologie.
Voor recreatief enduro-, trail- en rallyrijden
De RST Armour Shirt Airbag is een grote stap voorwaarts op het gebied van veiligheid voor liefhebbers van off-road motorrijden en veeleisende avonturiers. Door dit vest te ontwerpen met offroad- eigenschappen en een geïntegreerd airbagsysteem, biedt RST een CE klasse C-uitrusting met beschermingsniveau 2, een hoog veiligheidsniveau dat mogelijk wordt gemaakt door de integratie van de In&Motion draadloze airbagtechnologie.
Na het testen door meer dan 400 Franse en Amerikaanse proefrijders is er nu een nieuw Adventure-algoritme beschikbaar voor een zo breed mogelijk publiek via de In&Motion smartphone-applicatie, en het komt het beste tot zijn recht met het Armour Shirt: een speciale offroad-uitrusting met goedgekeurde elleboog- en schouderbescherming en een airbagsysteem om het beschermingsniveau te verhogen met een intelligent systeem dat wordt geactiveerd wanneer dat nodig is, waardoor vitale zones beter worden beschermd tijdens enduro- en trailritten.
Makkelijk in gebruik
Met zijn compacte formaat en z’n directe integratie in het vest, is de apparatuur van RST eenvoudig te gebruiken. Nadat het systeem is geactiveerd door een gebruikersaccount aan te maken, kan het via Bluetooth® worden geconfigureerd met behulp van een mobiele app die alle informatie en instellingen van het apparaat samenbrengt. Zodra de Adventure-modus is geselecteerd, werkt het systeem volledig autonoom zonder verdere tussenkomst van de gebruiker, zodat hij of zij zich perfect kan concentreren op het rijden.
Het elektronische detectiesysteem analyseert voortdurend bewegingen via zijn nauwkeurige sensoren en zijn algoritme (1.000 berekeningen per seconde), dat in staat is een onomkeerbare onbalans te detecteren, op een botsing te anticiperen en het opblazen van de airbag te starten. Technisch gezien begint het opblazen van het interne vest na 33 ms zodra het systeem een gevaarlijke situatie detecteert, 22 ms later is het airbagsysteem volledig operationeel met een totale opblazing binnen amper 60 ms na detectie.
Om het systeem te gebruiken en toegang te krijgen tot de service, moet je een gebruikersprofiel aanmaken. Die toegang wordt aangeboden in de vorm van een vrijblijvend abonnement, wat betekent dat je de service op pauze kunt zetten als je een bepaalde periode niet rijdt. Op dezelfde manier kun je voor gebruik op de weg ook een abonnement nemen tijdens de maanden dat het voertuig in gebruik is. De maandelijkse abonnementskosten voor de eerste modus bedragen 12 euro per maand of 120 euro per jaar. Voor de tweede modus komt daar nog eens 8 euro per maand bij.
Door voor de abonnementsmodus te kiezen, genieten gebruikers van een onbeperkte garantie op hun elektronische systeem en een upgrade van de box om de drie jaar naar een recentere generatie. Er is ook een technologisch geavanceerde modus beschikbaar: Dakar Pro, voorbehouden aan professionele rijders. Niet voor motorcross.
Kenmerken:
Kleur: Zwart
Maten: S/M ; L/XL ; 2/3XL ; 4/5XL
Prijs: 469,95 € (incl. btw)
Contact : www.mybihr.com
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…