Kawasaki en motorcross zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar. Met de legendarische KX-modellen heeft het merk de meeste supercross overwinningen ooit in handen. Voor 2025 presenteert Kawasaki een zeer diverse line-up, mét nieuwe graphics, waarin iedere ambitieuze crosser zijn perfecte motor kan vinden. Van de eerste meters op de KLX110 tot aan de machtige KX450 en gloednieuwe KX250.
KX450
De koning van de Kawasaki KX line-up. Als geen ander combineert de KX450 brute kracht met ongekende controle, het resultaat van jarenlange verfijning en directe input van rijders in de MXGP en Supercross. Traction Control, Power Modes en een frame met geoptimaliseerde stijfheidsbalans dragen bij aan een betere handling op een breed scala aan ondergronden. Afstelling van de motormappings en het bekijken van de onderhoudslogboeken gaat gemakkelijk via de Rideology KX app op een smartphone.
NEW KX250
Vers van de pers en klaar voor zijn debuut met Kawasaki Racing fabrieksteam in de MX2 klasse. De nieuwe KX250 komt strijdlustiger dan ooit tevoren uit de startblokken met een nóg krachtiger motorblok, nieuw frame en de toevoeging van Traction Control en Rider Modes. Om de KX250 helemaal naar wens aan te passen zijn de Ergo-Fit voetsteunen en het stuur verstelbaar en kunnen motormappings snel en gemakkelijk worden aangepast via een smartphone.
KX85-I en KX85-II
De KX85 modellen vormen al jaren de ‘’volgende stap’’ in de KX line-up. Logisch want de KX85 biedt ruime instelmogelijkheden en bullet-proof betrouwbaarheid. Verkrijgbaar in 2 verschillende modellen met kleine of grote wielen zodat talenten van elk formaat hun weg kunnen vinden naar de overwinning.
KX65
Ontelbaar veel MX-talenten zijn hun carrière begonnen op de KX65. Deze watergekoelde tweetakt is de perfecte opstap voor de kleinste crossers. Met een lage zadelhoogte, schijfremmen, Uni-Trak achtervering en dezelfde graphics als de grote KX’en staat niets in de weg om vol vertrouwen te beginnen in de wereld van motocross.
KLX140
De KLX140 is uitgerust met een elektrische starter en close ratio vijfversnellingsbak met handmatige koppeling zodat jonge rijders vanaf het eerste moment het schakelen onder de knie krijgen. Verkrijgbaar in 3 verschillende maten waardoor hij ook inzetbaar is als pit bike voor volwassenen.
KLX110
Voor de allereerste kennismaking met de offroad-wereld is er de compacte KLX110 met semiautomatische versnellingsbak. Deze 110cc crosser heeft zowel een kickstarter als een elektrische starter en ook een instelbare gashendelbegrenzer voor een beheersbare snelheid tijdens het leren van de eerste kneepjes van het offroad rijden.
Prijzen worden later bekend gemaakt. Ga voor meer informatie of om een Kawasaki Motocross dealer bij u in de buurt te vinden naar de Kawasaki website.
Slecht nieuws vandaag van de Belgische Sidecar Wereldkampioen Marvin Vanluchene. Door een een bacteriële infectie…
Ook in 2025 zal Tyla van de Poel uitkomen voor het De Baets MX Team-Yamaha.…
Roan Tolsma zal het komende seizoen gaan uitkomen op GasGas. De 18-jarige crosser zal daarbij…
Naast HEP Motorsports was BarX Motorsport het enige team in de USA op Suzuki motoren.…
Onze collega's van MXVintage deden in het verleden een dubbelinterview met Ivan Van Den Broeck…
Triumph Motorcycles en Bobby Hewitt (62) hebben aangekondigd dat de twee partijen, die samenwerkten voor…