Roan van de Moosdijk finisht knap op het podium!
Gepubliceerd op 16/06/2018 Brian Moreau , Cyril Genot , Dylan Walsh , Jett Lawrence , Karlis Sabulis , Kevin Horgmo , Marcel Conijn , Martin Barr , Mathys Boisramé , Maxime Renaux , Mikkel Haarup , Ottobiano , Ottobiano Motorsport , Roan van de MoosdijkDylan Walsh wint zijn eerste EMX250 reeks!
Op het zandcircuit van Ottobiano, waar de Grand Prix van Lombardije wordt verreden, was het uitkijken naar wat onze laaglanders zouden kunnen gaan presteren. In de kwalificatie zagen we in groep één de Belg Cyril Genot de snelste tijd neerzetten, in de tweede groep zagen we dan weer de Nederlanders Roan van de Moosdijk en Marcel Conijn als vierde en vijfde kwalificeren.
We mochten dus wel enige verwachting koesteren voor de wedstrijd. Maar voor Cyril Genot werden alle dromen en verwachtingen meteen vermorzeld in bocht één. De Deen Mikkel Haarup ging daar tegen de grond en daardoor moest Cyril Genot meteen voet aan grond zetten. Terwijl beide heren die respectievelijk de snelste tijden hadden neergezet in hun groep, zichzelf uit elkaar haalde vertrok het hele pak en deze keken uiteraard niet meer om!
Het was Dylan Walsh die optimaal profiteerde met zijn holeshot, de Nieuw-Zeelander nam de holeshot en dat voor de leider in het kampioenschap de Fransen Mathys Boisrame en Brian Strubart Moreau en de Nederlander Roan van de Moosdijk. Dit, in eerste instantie kwartet en na het wegvallen van Brian Strubart Moreau, trio zorgde meteen voor enige afscheiding van de rest. Het trio gaf elkaar geen duimbreedte toe maar telkens het leek dat Mathys Boisrame, de Nieuw-Zeelander Dylan Walsh zou gaan kunnen gaan aanvallen beantwoorde de Diga Procross Husqvarna piloot de Fransman zijn druk met een snellere rondetijd. Hierdoor bleef Dylan Walsh van start tot finish in controle over de leiding en dit voor Mathys Boisrame en de Nederlander Roan van de Moosdijk die tijdens de wedstrijd moest afrekenen met een blauw rokende motor. De top vijf werd vervolledig door de Creymert piloot Kevin Horgmo en Maxime Renaux.
Onze andere laaglanders deden het met Marcel Conijn op de achttiende plaats en Cyril Genot uiteindelijk nog op een tweeëntwintigste plaats een beetje onder de verwachtingen, zeker na hun knappe kwalificatietijden.
EMX250 van Lombardije (Ottobiano) – Race 1
1. Dylan Walsh (NZL, Husqvarna), 30:24.695; 2. Mathys Boisrame (FRA, Honda), +0:01.662; 3. Roan Van De Moosdijk (NED, Yamaha), +0:02.250; 4. Kevin Horgmo (NOR, KTM), +0:03.290; 5. Maxime Renaux (FRA, Yamaha), +0:07.182; 6. Martin Barr (GBR, Husqvarna), +0:07.507; 7. Karlis Sabulis (LAT, Yamaha), +0:19.055; 8. Brian Strubhart Moreau (FRA, Kawasaki), +0:22.737; 9. Mel Pocock (GBR, Husqvarna), +0:25.141; 10. Jett Lawrence (AUS, Suzuki), +0:25.426; 11. Mikkel Haarup (DEN, Husqvarna), +0:37.411; 12. Glen Meier (DEN, KTM), +0:43.191; 13. Todd Kellett (GBR, KTM), +0:46.709; 14. Josh Spinks (GBR, KTM), +0:51.098; 15. Steven Clarke (GBR, Honda), +0:51.607; 16. Jeremy Sydow (GER, KTM), +0:53.848; 17. Mattia Guadagnini (ITA, Husqvarna), +0:56.234; 18. Marcel Conijn (NED, Kawasaki), +0:58.087; 19. Filippo Zonta (ITA, Honda), +0:59.232; 20. Tom Vialle (FRA, Husqvarna), +1:04.852; 21. Gianluca Facchetti (ITA, KTM), +1:06.096; 22. Cyril Genot (BEL, KTM), +1:06.534; 23. Alberto Forato (ITA, Honda), +1:06.957; 24. Nicholas Lapucci (ITA, Yamaha), +1:16.005; 25. James Dunn (GBR, KTM), +1:21.134; 26. Pierre Goupillon (FRA, Kawasaki), +1:25.296; 27. Yuri Quarti (ITA, KTM), +1:28.706; 28. Jan Pancar (SLO, Yamaha), +1:29.472; 29. Simeo Ubach (ESP, KTM), +1:34.613; 30. Manuel Iacopi (ITA, Yamaha), +1:40.894; 31. Tommaso Isdraele Romano (ITA, Suzuki), +1:43.271; 32. Paolo Lugana (ITA, Yamaha), +1:45.891; 33. Michael Sandner (AUT, KTM), +1:54.402; 34. Michael Kratzer (AUT, Kawasaki), -1 lap(s); 35. Jimmy Clochet (FRA, KTM), -1 lap(s); 36. Nichlas Bjerregaard (DEN, Yamaha), -1 lap(s); 37. Luca Milec (SLO, KTM), -1 lap(s); 38. Bastian Boegh Damm (DEN, Kawasaki), -2 lap(s); 39. Matteo Puccinelli (ITA, KTM), -4 lap(s); 40. Luca Bruggmann (LIE, Yamaha), -10 lap(s);
Ook te lezen
Save The MX-Tracks – In Depth Interview
Maak kennis met de gezichten achter ‘Save the MX-Tracks’ – met hun acties strijden zij voor het behoud van onze geliefde motocross circuits. In dit exclusieve interview delen ze hun inspirerende …Techniek: De invloed van de massa van je crossmotor op het rijden
Met een crossmotor rijden betekent dat je heel wat impact mag verwachten van de massa van je motor en dit bij het accelereren, remmen, overhellen in een bocht en het …VIDEO: Backstage met Romain Febvre in Trentino
Trentino is natuurlijk een van de mooiste plekken op de kalender om beelden te schieten en daar wordt dan ook volop gebruikt van gemaakt. Zo neemt Romain Febvre ons mee …Gallery: Dutch Masters of Motocross Markelo 2024
Afgelopen zondag werd de derde wedstrijd van het KNMV Dutch Masters of Motocross verreden op het circuit van Markelo. Onze eigen #NiekFotografie brengt alles voor ons in beeld. Bekijk hier …
Uw reacties